کهگیلویه و بویراحمد| یک بام و دو هوای گران شدن شن و ماسه؛ از مردم اصرار از مسئولان انکار
13 آبان 1399 - 19:57
بازدید 117
4

مردم کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر از گران شدن شن و ماسه نالان هستند اما مسئولان و متولیان امر هرگونه افزایش قیمت را انکار می‌کنند. به گزارش گفتمان زاگرس:در روزهای اخیر نرخ نامه‌ای با داشتن تاریخ و شماره از اتحادیه تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت در فضای مجازی دست به دست می‌شود که محتوای […]

پ
پ

مردم کهگیلویه و بویراحمد در روزهای اخیر از گران شدن شن و ماسه نالان هستند اما مسئولان و متولیان امر هرگونه افزایش قیمت را انکار می‌کنند.

به گزارش گفتمان زاگرس:در روزهای اخیر نرخ نامه‌ای با داشتن تاریخ و شماره از اتحادیه تولیدکنندگان شن، ماسه و آسفالت در فضای مجازی دست به دست می‌شود که محتوای آن از افزایش نزدیک به ۱۰۰ درصدی قیمت شن و ماسه خبر می‌دهد تا جایی که قیمت هر تن ۴۵ هزار و ۷۸۰ تومان تعیین شده در حالی قبل از این قیمت هر تن ۲۴ هزار تومان بوده است.

جالب اینجاست که بررسی‌ها نشان از افزایش قیمت شن و ماسه و نارضایتی مردم دارد ولی مسئولان هرگونه افزایش قیمت را انکار می‌کنند و این افزایش را شایعه‌ای بیش نمی‌دانند در حالی برای هر سرویس ماسه ۹۰۰ هزار تومان هزینه می‌‌شود.

جالب اینجاست در آشفته بازار شن و ماسه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و تعزیرات حکومتی با انجام مصاحبه سعی در آرام کردن فضا دارند ولی سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی روزه سکوت در پیش گرفته تا همچون وضعیت بازار که گرانی در آن سر به فلک کشیده، نیز نمره خوب انضباط را کسب کند.

کهگیلویه و بویراحمد| کارخانه شن و ماسه یاسوج تعیین تکلیف شد

بیشتر بخوانید

بیشتر بخوانید

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و وبویراحمد هرگونه افزایش قیمت شن و ماسه را کذب می‌داند و می‌گوید: مردم تخلف را گزارش کنند زیرا در زمینه افزایش قیمت شن و ماسه تاکنون هیچ مرجع رسمی یا دولت تصویب نکرده و انتشار چنین اخباری کذب محض است.

براتعلی صالحی افزود: تولیدکنندگان شن و ماسه ملزم به رعایت نرخ‌های مصوب و تمکین از قانون بوده و در استانی که خود سرشار از منابع شن و ماسه بوده، افزایش این مصالح ساختمانی قابل توجیه نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد انتشار خبری مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه در استان بوده‌ایم، که این موضوع توسط سودجویان در فضای مجازی منتشر شده و درصدد هستیم عامل انتشار این خبر را شناسایی و با وی برخورد قاطع قانونی صورت بگیرد.

معاون قضایی  و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری نیز در مورد انتشار شایعه‌ای در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت شن و ماسه گفت: در روزهای اخیر که زمزمه افزایش قیمت شن و ماسه از ناحیه برخی افراد موثر این صنف در فضای رسانه‌ای منتشر و پخش شده، کذب است.

سید عیسی حسنی یاداور شد: هرگونه افزایش در قیمت مصالح ساختمانی و شن و ماسه باید از مسیر سازمان صمت و اتاق اصناف و مجموعه‌های تنظیم بازار در استانداری و البته نظارت قانونی دستگاه قضایی و تعزیرات صورت گیرد.

وی بیان کرد: اگرچه درخواست‌هایی از ناحیه برخی اعضای صنف برای افزایش مطرح شده بوده اما در جلسات برگزار شده به صراحت با این موضوع مخالفت شده است.

حسنی گفت: هر گونه ایجاد جو روانی توسط افراد در رسانه‌ها توسط دستگاه قضایی رصد و البته در صورتی که هرگونه افزایش قیمت بر خلاف ضوابط و نظارت مراجع نظارتی اقتصادی صورت گیرد که اخلال در نظم اقتصادی و بازار ایجاد کند  سبب ایجاد مسئولیت کیفری برای مسببین می‌شود.

تسنیم

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.