رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان
16 آبان 1399 - 10:43
بازدید 104
5

رئیس کل دادگستری همدان گفت: سامانه دادرسی الکترونیکی با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی رونمایی شد. به گزارش گفتمان زاگرس:محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در حاشیه رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان با بیان اینکه این سامانه امنیت دادرسی را افزایش می‌دهد اظهار کرد: این طرح باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت و […]

پ
پ

رئیس کل دادگستری همدان گفت: سامانه دادرسی الکترونیکی با هدف تسریع در رسیدگی به پرونده‌های قضایی رونمایی شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:محمدرضا عدالتخواه صبح امروز در حاشیه رونمایی از سامانه دادرسی الکترونیکی در همدان با بیان اینکه این سامانه امنیت دادرسی را افزایش می‌دهد اظهار کرد: این طرح باعث صرفه‌جویی در هزینه و وقت و کاهش ازدحام مراجعه‌کننده در دادگاه‌ها و دادسراها در روزهای کرونایی خواهد شد.

وی گفت: با رونمایی از این سامانه، شرایطی فراهم شده ارتباط دادگستری‌ها و دادسراها با زندان به شکل الکترونیک و بدون اعزام متهم انجام شود، به جز موارد بسیار خاص که قاضی پرونده نیاز به تحقیقات ویژه‌ای داشته باشد‌.

رئیس کل داگستری همدان ادامه داد: در اجرای دادرسی الکترونیکی، متهم در محلی که در خود زندان آماده شده، مستقر می‌شود و از آنجا به صورت مستقیم از طریق سیستم الکترونیکی با قاضی پرونده در محل کارش ارتباط گرفته و به سوالات او پاسخ می‌دهد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونایی جامعه اگر متهم از زندان به دادگاه برای بررسی و تحقیقات پرونده منتقل نشود، با خطرات احتمالی شیوع کرونا بعد از بازگشت به زندان هم مواجه نشده و آلودگی را به زندان سرایت نمی‌کند.

عدالتخواه با بیان اینکه سامانه دادرسی الکترونیکی امنیت دادرسی را افزایش می دهد، عنوان کرد: در حال حاضر این طرح در مرکز استان انجام می‌شود و تصمیم بر آن است در دیگر شهرستان‌ها هم که زندان دارند، به زودی و به تدریج عملیاتی شود.

وی تأکید کرد: افق دید ما دادرسی الکترونیکی برای سایر پرونده‌های قضایی است و به جد پیگیریم در آینده چنین طرحی برای خدمت‌ به مردم در تمام پرونده‌های قضایی اعمال شود تا با تجهیز دادگاه‌ها و انجام تحقیقات از طریق سیستماتیک، روند رسیدگی را ارتقا بخشیم.

عدالتخواه در ادامه به شیوه اجرایی طرح معتذرین پرداخت و گفت: این طرح ابتکاری دستگاه قضایی استان با رویکرد ایجاد زمینه صلح و سازش بین طرفین پرونده‌هایی است که شاکی خصوصی دارد و چند هفته‌ای از عملیاتی شدن آن می‌گذرد.

وی تصریح کرد: بدین ترتیب زمینه‌ای برای فردی که نسبت به فردی دیگر عملی مجرمانه انجام داده و از کردار خود پشیمان شده فراهم می شود، تا با میل و رغبت از شاکی معذرت‌خواهی کند.

رئیس کل دادگستری همدان از مختومه شدن تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی با بهره‌گیری از طرح معتذرین خبر داد و اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم اگر افرادی به هر دلیلی مرتکب جرمی نسبت به آنان شده و حالا پشیمان هستند، عذرشان را بپذیرند تا فضای صلح، برادری و مودت در استان حاکم شود

فارس

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.