چهارمحال و بختیاری با کاهش ۹۷ درصدی بارش‌ مواجه شد
16 آبان 1399 - 12:31
بازدید 68
2

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت نیمه پاییز ، بارش‌های این استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش ۹۷ درصدی روبرو است. به گزارش گفتمان زاگرس:مهران چراغپور افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ( ۱مهر تا ۱۶ آبان) تنها یک میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده که این […]

پ
پ

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با گذشت نیمه پاییز ، بارش‌های این استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت با کاهش ۹۷ درصدی روبرو است.

به گزارش گفتمان زاگرس:مهران چراغپور افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ( ۱مهر تا ۱۶ آبان) تنها یک میلیمتر بارش در استان به ثبت رسیده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۹۶ درصد کاهش دارد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال آبی گذشته (۹۸-۹۹)، ۲۷ میلیمتر بارش در استان به ثبت رسید و در میانگن بلندمدت دوره مشابه نیز ۳۳ میلیمتر بارش در استان گزارش شده بود.

چراغپور با بیان اینکه پاییز امسال یکی از خشک‌ترین پاییزهای سال‌های اخیر است، تصریح کرد: بارش‌های موثر در پاییز امسال از ۲۰ آذرماه آغاز می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد امسال بارندگی پاییزی در استان به طور محسوسی کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با تداوم خشکسالی در استان، خاطرنشان کرد: خشکسالی‌ سال‌های اخیر که به طور مشخص از سال ۸۶ در استان آغاز شد پس از وقفه یکساله در سال ۹۷-۹۸ همچنان در استان تداوم دارد و به شدت منابع آب زیرزمینی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

چراغپور در ادامه از وزش باد به نسبت شدید و وقوع گرد و خاک محلی در استان از روز جمعه خبر داد و گفت: این موضوع منجر به غبارصبحگاهی و ابرناکی آسمان نیز می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.