استاندار همدان: فعالیت کسبه پس از ساعت ۱۸ ممنوع شد
17 آبان 1399 - 16:45
بازدید 124
4

استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا غیر از مشاغل سطح یک شامل عرضه کنندگان مواد غذایی و دارویی، فعالیت دیگر مشاغل و کسبه از ۲۰ آبان سالجاری به مدت یکماه از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع است. به گزارش گفتمان زاگرس؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: این […]

پ
پ

استاندار همدان گفت: طبق مصوبه ستاد مدیریت کرونا غیر از مشاغل سطح یک شامل عرضه کنندگان مواد غذایی و دارویی، فعالیت دیگر مشاغل و کسبه از ۲۰ آبان سالجاری به مدت یکماه از ساعت ۱۸ به بعد ممنوع است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛ سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: این محدودیت شامل صنوف فعال در همه مراکز شهرستان‌های از جمله ۱۰ شهر همدان می‌شود و این مصوبه علاوه بر محدودیت های ایجاد شده برای هفت شهرستان بحرانی همدان است.

وی اضافه کرد: مصوبه جدید ستاد کرونا در زمینه محدودیت زمانی ایجاد شده برای فعالیت صنوف باید از طریق اطلاعیه به آنها ابلاغ شود همچنین اتحادیه ها نیز نسبت به درجریان قرار دادن صنوف اقدام کنند.

استاندار همدان تاکید کرد: این مصوبه شامل حال تامین کنندگان اقلام غذایی و درمانی نمی شود هر چند این اماکن نیز در صورت رعایت نکردن اصول بهداشتی توسط بازرسان با دستور مقام قضایی پلمب می‌شود.

شاهرخی گفت: تجمع، گردهمایی و برگزاری مراسم جشن و عروسی ممنوع است و با برگزار کنندگان این قبیل مراسم ها و متخلفان بهداشتی که زمینه گردهمایی و تجمع را فراهم می آورند برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی افزود: موج جدید گسترش ویروس کرونا به مراتب خطرناک تر از موج های قبلی بوده به گونه ای که شاهد افزایش میزان بستری بیماران و مرگ و میر آنها هستیم بنابراین نیاز به تمهیدات بیشتری برای کاهش آمار مبتلایان است.

استاندار همدان از مردم خواست بیش از گذشته شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را رعایت کنند به ویژه دورهمی های خانوادگی را به حداقل رسانده و آن را قطع کنند.

شاهرخی تاکید کرد: باید از هر اقدامی که منجر به تهدید سلامت عمومی می‌شود جلوگیری کرد و مسببان تخلف بهداشتی نیز به فوریت توسط علوم پزشکی به دادستانی معرفی شوند.

وی اظهار داشت: برخورد به موقع با عوامل برگزاری تجمع و متخلفان بهداشتی از بروز تداوم این قبیل تخلف ها جلوگیری کرده و رسانه ای کردن این اقدام ها بازتاب روانی بیشماری را به همراه دارد.

استاندار همدان یکی از راهکارهای کاهش آمار بستری در بیمارستان ها را  برخورد جدی با برگزارکنندگان مجالس عزا و عروسی دانست و گفت: اقدام دادستان نهاوند مبنی بر بکارگیری متخلفان بهداشتی در حوزه و مراکز درمانی کار شایسته ای برای هدایت این افراد به سمت رعایت اصول بهداشتی است.

شاهرخی از مدیران دستگاه های اجرایی خواست نسبت به فراهم کردن زمینه دور کاری بانوان دارای فرزند زیر ۶ سال، بانوان باردار و کارمندان دارای بیماری زمینه ای تدابیر لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: برخی از اماکن در مرکز استان  و شهرستانها نظیر بلوار ارم، گنجنامه و امثالهم به عنوان مرکز تجمع هستند که فرمانداران در ستادهای شهرستانی مقابله با کرونا می‌توانند محدودیت های ترافیکی برای ورود به این مراکز پیش بینی کنند.

استاندار همدان اضافه کرد: با تاکید مستمر مبنی بر پرهیز از دورهمی اما شاهد حضور جوانان و برخی خانواده ها در بلوار ارم و روشن کردن آتش و حلقه زدن به دور آن بدون استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی هستیم که باید برای پیشگیری از این تجمع ها نیز تدبیری اندیشید.

شاهرخی ادامه داد: به منظور بهره گیری از توان روحانیت و ائمه جمعه برای فرهنگسازی و پیشگیری از شیوع کرونا لازم است ستادهای شهرستانی اقدام به برگزاری جلسه ای با ائمه جمعه و بیان اهمیت و ضرورت مقابله با بیماری کرده و درخواست همکاری از آنها داشته باشند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.