استاندار: پنج منطقه همدان در اولویت مطالعه برای پیوستن به شهر قرار گرفتند
18 آبان 1399 - 4:53
بازدید 115
3

 استاندار همدان گفت: محدوده پشت منطقه شورین، دانشگاه آزاد اسلامی، زمین‌های شهرداری، جورقان و حیدره در اولویت مطالعه برای پیوستن به شهر همدان قرار گرفتند. به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی شامگاه شنبه در نشست بررسی طرح جامع شهر همدان اظهار داشت: طرح ساخت رینگ سوم و کمربندی شرق به جنوب شهر همدان از منطقه […]

پ
پ

 استاندار همدان گفت: محدوده پشت منطقه شورین، دانشگاه آزاد اسلامی، زمین‌های شهرداری، جورقان و حیدره در اولویت مطالعه برای پیوستن به شهر همدان قرار گرفتند.

به گزارش گفتمان زاگرس:سید سعید شاهرخی شامگاه شنبه در نشست بررسی طرح جامع شهر همدان اظهار داشت: طرح ساخت رینگ سوم و کمربندی شرق به جنوب شهر همدان از منطقه جورقان تا سه راهی سنگستان ارائه شده است و پس از بررسی مشاوران تایید و اجرایی می‌شود.

وی تاکید کرد: ورودی شهر همدان از سمت جاده تهران باید به فضای سبز، ساخت هتل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری اختصاص یابد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بلوار ارم همچون گذشته به عنوان خط انتهایی جنوب غربی شهر تعیین می‌شود، عنوان کرد: انتهای بلوار ارم نقطه پایان شهر در سمت جنوب غربی است و خانه های مسکونی که از گذشته در ابتدای بلوار جوان و خارج از این محدوده ساخته شده‌اند، با اعمال قانون ماده ۱۰۰، تخریب می‌شوند.

شاهرخی ادامه داد: خط حریم شهر در ضلع جنب غربی که در وسط محور بلوار ارم قرار داشت، از این پس به انتهای جداره پیاده راه ضلع غربی منتقل می‌شود.

وی گفت: طرح مطالعاتی پیوستن روستای سیلوار به شهر همدان بررسی می‌شود؛ مدیریت پیوستن این روستا به شهر همدان، با شهرداری است.

استاندار همدان بیان کرد: شهر از سمت جنوب و غرب جای گسترش ندارد و اگر محدوده از این قسمت به شهر اضافه شود ریشه باغ‌های همدان خشکیده می‌شود.

وی افزود: اگر زمین‌های کنار اردوگاه فجر به شهر ملحق شود باغ‌های آن منطقه نابود می‌شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روستای سیلوار یک کوچه با دره مرادبیگ فاصله دارد و هنوز به شهر پیوسته نشده است؛ باید با پیوستن این روستا به شهر، از ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه جلوگیری شود.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه چهره محیط زیست را به هم ریخته است.

وی ادامه داد: خود دهیاری سیلوار تخلفاتی در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌دهد.

حاجی بابایی اظهار داشت: شهرداری باید تیم قوی تشکیل دهد و با قدرت در برابر ساخت و سازهای غیر مجاز در باغ‌ها و اطراف شهر بایستد.

وی اضافه کرد: دور تا دور شهر همدان مورد هجوم ساخت و سازهای غیر مجاز قرار گرفته است و افراد به راحتی ساخت و ساز می کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: قانون ماده ۱۰۰ در اختیار شهرداری است و باید با استفاده از حکم دادگاه، در فاصله کوتاهی ساختمان‌های غیر مجاز را تخریب کند.

وی گفت: شهر همدان باید مدیریت شود، منطقه جورقان نقطه بسیار با اهمیت شهر است و عصای دست نظام، استانداری و شهرداری است و باید به آن به عنوان پیشانی شهر نگاه ویژه ای شود.

شهردار همدان نیز گفت: ۱۷ هزار ماموریت برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شده است.

عباس صوفی اظهار داشت: برخی از افراد که در ارگان‌های مختلف سمت دارند به دنبال ساخت و ساز در باغ‌های اطراف شهر هستند.

وی ادامه داد: شهرک باغ ویلایی همدان با مشارکت یک شرکت ترکیه ای، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی و ایستگاه راه آهن ساخته می‌شود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.