خوزستانی‌ها خطر اولین بارندگی پاییزی را جدی بگیرند
18 آبان 1399 - 11:35
بازدید 96
4

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص راهکارهای پیشگیری از تنگی نفس در اولین بارندگی پاییزی و کاهش خطرات ناشی از آن توصیه‌هایی ارائه کرد. به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر سیدمحمد علوی شامگاه شنبه در اخبار شبانگاهی سیمای خوزستان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تغییرات جوی و بارندگی توسط اداره کل هواشناسی خوزستان در روزهای آینده […]

پ
پ

رییس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص راهکارهای پیشگیری از تنگی نفس در اولین بارندگی پاییزی و کاهش خطرات ناشی از آن توصیه‌هایی ارائه کرد.

به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر سیدمحمد علوی شامگاه شنبه در اخبار شبانگاهی سیمای خوزستان اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی تغییرات جوی و بارندگی توسط اداره کل هواشناسی خوزستان در روزهای آینده و سابقه ایجاد مشکلات تنفسی در اولین بارندگی ها در سال‌های گذشته، نظام بهداشتی و درمانی خوزستان اقداماتی در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه به تمام افراد با سابقه مشکل تنفسی در بارندگی‌های قبلی خوزستان توصیه های لازم ارایه شده است گفت: به زنان باردار ، افراد با سن بالا، کودکان و افراد دارای بیماری زمینه ای آسم و تنگی نفس  توصیه می شود در اولین بارندگی پاییزی از خانه خارج نشوند و داروهای خود را به موقع مصرف کنند.

علوی به فراخوان دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری برای هرس به موقع درختان به گل نشسته اشاره کرد و افزود:هرس درختان از آزاد شدن آنتی ژن‌هایی که همراه با رعد و برق و باران‌های اولیه باعث تشدید حملات تنفسی می‌شوند جلوگیری می کند.

رییس مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت:  امکانات، نیروها و داروهای مجموعه بهداشت و درمان استان بسیج شده اند و مراکز بهداشت و درمان و اورژانس‌ بیمارستان‌ها نیز آماده پذیرش بیماران هستند.  

اداره کل هواشناسی خوزستان دیروز شنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نسبت به  تقویت بارش‌های همرفتی با توجه به ضرایب بالای ناپایداری همراه با رگبارباران، رعد وبرق واحتمال ریزش تگرگ و تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال غربی، غربی و جنوب غربی به صورت نقطه‌ای و در بقیه نقاط خوزستان به صورت پراکنده هشدار داد.

در پی بارندگی قابل ملاحظه در خوزستان از ۲۷ مهر تا دهم آبان سال گذشته ۱۲هزار و۵۷۶ نفر با عارضه تنفسی راهی مراکز درمانی شدند. در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان سال گذشته نیز به دنبال بارندگی یک هزار و ۵۳۴ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

با گذشت ۶ سال از آغاز تنگی نفس شهروندان همزمان با نخستین باران های پاییزی در خوزستان، هنوز هم میان موافقان و مخالفان نظریه گرده افشانی گیاه کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس‌های پاییزی همزمان با نخستین بارش‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.