20 آبان 1399 - 12:23
بازدید 60
4

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان یافتن غربالگری مرحله سوم کرونا، ۸۵ درصد جمعیت شهری و روستایی استان غربالگری شدند. به گزارش گفتمان زاگرس؛سید راشد جزایری افزود: مرحله سوم غربالگری کرونا با هدف اطمینان از سلامت مردم و مقابله با کرونا از ۲۰ مردادماه در استان […]

پ
پ

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان یافتن غربالگری مرحله سوم کرونا، ۸۵ درصد جمعیت شهری و روستایی استان غربالگری شدند.

به گزارش گفتمان زاگرس؛سید راشد جزایری افزود: مرحله سوم غربالگری کرونا با هدف اطمینان از سلامت مردم و مقابله با کرونا از ۲۰ مردادماه در استان آغاز شد و به موجب آن ۸۵۳ هزار و ۴۱۵ نفر در استان غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه غربالگری مرحله سوم کرونا به صورت حضوری و تلفنی انجام گرفت، تصریح کرد: مرحله سوم غربالگری کرونا با پیگیری مراقبت‌های بهداشتی دارای اولویت از جمله واکسیناسیون، مراقبت مادر و کودک، سالمندان و کنترل بیماری‌های غیرواگیر شامل دیابت و فشارخون همراه بود.

جزایری خاطر نشان کرد: در مرحله اول نیز ۹۶ درصد و در مرحله دوم نیز ۵۱ درصد از جمعیت استان مورد غربالگری قرار گرفتند.

رییس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری  از شناسایی حدود ۱۶ هزار مبتلای به کرونا در استان از ابتدای شیوع تاکنون خبر داد و گفت: ۸۲ درصد این جمعیت بهبود یافتند و ۴۸۵ بیمار تاکنون جان خود را از دست داده است.

جزایری با بیان اینکه در حال حاضر ۳۱۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱ بیمار در شرایط بحرانی و بدحال قرار دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی، تقویت فرایند درمان سرپایی و کاهش موارد بستری را جدیدترین راهبرد مقابله با کرونا برشمرد و افزود: تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تست گسترده، هدفمند و هوشمند، قرنطینه خانگی و رهگیری هوشمند، آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی، حفاظت از گروه‌های آسیب‌پذیر و ایجاد محدودیت‌های هدفمند از دیگر راهبردهای به کار گرفته شده در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری از نظر تعداد بیماران سرپایی و بستری در وضعیت بحرانی و خاکستری قرار دارند.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری دارای  بیش از ۹۷۹ هزار نفر جمعیت در ۱۰ شهرستان است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.