استاندار کرمانشاه: بیمارستان اسلام‌آبادغرب آماده بهره‌برداری است
20 آبان 1399 - 18:20
بازدید 111
4

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و مجری ساخت بیمارستان اسلام‌آبادغرب گفت: این مشکل قابل حل است و کمتر از ۲۰ روز دیگر شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود. به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح ۶۶ پروژه بهداشت و درمان به مناسبت […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و مجری ساخت بیمارستان اسلام‌آبادغرب گفت: این مشکل قابل حل است و کمتر از ۲۰ روز دیگر شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان خواهیم بود.

به گزارش گفتمان زاگرس:هوشنگ بازوند روز سه شنبه در مراسم افتتاح ۶۶ پروژه بهداشت و درمان به مناسبت سومین سالگرد زلزله ازگله با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت در استانداری کرمانشاه افزود: کار ساخت بیمارستان اسلام آبادغرب تمام شده اما وزارت راه و شهرسازی به عنوان مسوول ساخت بیمارستان از تجهیز نشدن آن گلایه مند است برای همین شاهد اختلاف نظر جزیی بین دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه مجری هستیم که کاملا هم طبیعی است.

استاندار کرمانشاه در ادامه جان و سلامت مردم را دغدغه اصلی همه مسوولان نظام به خصوص وزارت بهداشت در خط مقدم عنوان کرد و گفت: طبق توافق خوبی که با وزارت بهداشت داشته ایم تاکنون ۱۳ دستگاه اکسیژن ساز تحویل استان شده است.

گزارش زلزله

بازوند در ادامه با اشاره به سالگرد زلزله کرمانشاه گزارشی نیز از وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی مناطق زلزله زده به وزیر بهداشت داد و گفت: در این زلزله ۲۲۷ واحد خانه بهداشت تخریب شد که ۲۲۵ واحد به بهره برداری رسیده و فقط ۲ واحد باقی مانده است.

وی افزود: ۹ مرکز جامع سلامت نیز در جریان زلزله تخریب شد که تاکنون هفت واحد ساخته شده و ۲ واحد نیز در دست اقدام است.

تخریب چهار واحد مرکز فوریت ها در زلزله دیگر موضوعی بود که بازوند به آن اشاره کرد و گفت: از این تعداد تاکنون سه واحد بازسازی شده و یک واحد نیز در دست اقدام است.

استاندار کرمانشاه در ادامه بیان داشت: هفت بیمارستان نیز در زلزله تخریب شد که کار ساخت پنج بیمارستان به اتمام رسیده و ۲ بیمارستان هم در دست اقدام است.

بازوند در ادامه اشاره ای نیز به ساخت بیمارستان دالاهو از محل اعتبارات زلزله داشت و گفت: دالاهو تنها شهرستانی است که بیمارستان ندارد.

وی در خصوص بیمارستان ثلاث باباجانی هم گفت: این بیمارستان حتی قبل از زلزله تکمیل نشده بود تا اینکه زلزله به ساختمان بیمارستان هم خسارت زد.

پروسه طولانی شدن ۶ ساله ساخت بیمارستان روانسر دیگر موضوعی بود که بازوند در حضور وزیر بهداشت بیان کرد و گفت: با کمک دانشگاه علوم پزشکی قرار است جهاد کشاورزی زمینی برای ساخت یک بیمارستان موقت و چندین ساله واگذار کند.

استاندار کرمانشاه از  وزیر بهداشت خواست تا در تکمیل تمام این پروژه ها به استان کرمانشاه توجه ویژه داشته باشد.
زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.
این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دید.
البته در زلزله ۶.۴ ریشتری یکشنبه چهارم آذر ۹۷ هم ۷۷۱ مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.