مشکل فاضلاب اهواز و کارون در ۲۴ ماه حل خواهد شد
21 آبان 1399 - 18:31
بازدید 109
3

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: پروژه فاضلاب شهرهای اهواز و کارون با دستان توانمند نیروهای استان در این قرارگاه در مدت ۲۴ ماه به اتمام می‌رسد. به گزارش گفتمان زاگرس؛سردار سعید محمد روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب شهرهای اهواز و کارون در تالار امام خامنه‌ای مجتمع تفریحی و فرهنگی فجر اهواز بیان […]

پ
پ

 فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: پروژه فاضلاب شهرهای اهواز و کارون با دستان توانمند نیروهای استان در این قرارگاه در مدت ۲۴ ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛سردار سعید محمد روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب شهرهای اهواز و کارون در تالار امام خامنه‌ای مجتمع تفریحی و فرهنگی فجر اهواز بیان کرد: قرارگاه خانم الانبیا افتخار می‌کند که در بخش‌های مختلف به مرکزی برای افتخارآفرینی و امیدبخشی به ویژه به نسل جوان تبدیل شده و جای خالی شرکت‌های بزرگ خارجی را پر کرده است.

وی ادامه داد: امروز برای اجرای پروژه های بزرگ، در هیچ حوزه‌ای دغدغه و نگرانی نداریم و در همین استان خوزستان هم افتخارات بسیار بزرگی رقم زده ایم.

سردار محمد افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا توانسته با جمع‌آوری گازهای مضر سرچاهی و تبدیل آنها به خوراک پتروشیمی در غرب کارون در خوزستان، و در اوج تحریم‌ها ، رکورد شرکت نفتی توتال را در پارس جنوبی که بدون هیچ تحریمی فعالیت می‌کند بشکند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با بیان اینکه این قرارگاه، مرکزی است برای جوانان این مرز و بوم تا آنها را در کنار هم جمع کند گفت: قرارگاه خاتم امروز با دارا بودن حدود ۲۰۰ هزار نفر نیروی مستقیم و غیر مستقیم در عمران و آبادانی کشور نقش آفرینی می‌کند و با خیلی از شرکت‌های خصوصی ارتباط بسیار خوبی دارد تا با همکاری هم ایران را آباد کنیم.

وی افزود: در خوزستان پروژه‌های بزرگی بهره‌برداری شده یا در حال انجام  است که یکی از آنها  طرح آبرسانی غدیر است که پیگیر هستیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم و با وجود کمبود منابع مالی و مشکلات موجود در کنار مسوولان خوزستان هستیم تا بتوانیم پروژه ها را تمام کنیم.

سردار محمد ادامه داد: مردم شهرهای اهواز و کارون مشکلات زیادی در خصوص فاضلاب دارند که بیماری‌های ناشی از این مساله آنان را آزار می دهد، ضمن اینکه ریختن فاضلاب به درون رودخانه کارون مشکلات زیادی را ایجاد کرده که باید این پروژه خیلی زودتر شروع می‌شد.

وی گفت: در نهایت با تدبیری که رهبر معظم انقلاب داشتند قرار بر این شد تا سقف ۱۲۵ میلیون دلار برای اجرا پروژه اختصاص داده شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا افزود: اعتبار این پروژه  ۱۰۰ میلیون دلار است که توسط صندوق توسعه ملی تخصیص داده شد.

وی گفت: این قرارگاه تعهد کرده ۲۵ میلیون دلار به صورت مشارکتی در این پروژه هزینه کند و در مدت ۲۴ ماه آن را به پایان برساند.

سردار محمد با بیان اینکه  نیروهای بومی را در این طرح  به کار می گیریم  ادامه داد:قرار بر این است که این قرارگاه در هر کجای کشور پروژه‌ای انجام می‌دهد بین ۷۰ تا ۸۰ درصد نیروهای خود را از همان منطقه تامین کند و خوزستان هم یک استان فنی با نیروهای متخصص است و هیچ نیروی تخصصی کم ندارد و از آنها بهره خواهیم برد.

وی گفت: تفاهمنامه پروژه متروی اهواز نیز با این قرارگاه به امضا رسیده و امیدواریم مسایل حقوقی و قراردادی این پروژه هرچه سریعتر حل و فصل شود.

به گفته وی این قراگاه آمادگی کامل را برای شروع پروژه دارد و به محض مشخص شدن محدوده کارگاه کار را آغاز، و عقب ماندگیم وجود را جبران میکنیم.

قرارگاه خاتم الانبیا نقشی در انتقال آب کارون ندارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در ادامه گفت: کشور دارای مراکز مختلف تصمیم گیری و کارشناسی و حکمرانی است و این قرارگاه نقش پیمانکار را دارد؛ تلاش می‌کنیم  تا ماموریت خود را به درستی ، با کیفیت ، در کوتاهترین زمان  و با حداقل هزینه به پایان رسانیم.

سردار محمد افزود:  وزارت نیرو مسوولیت تخصیص آب را به عهده دارد و درباره طرح‌های انتقال آب پس از بررسی کارشناسی مسایل زیست محیطی  و اجتماعی تصمیم‌گیری می‌شود و این قرارگاه به عنوان آخرین حلقه از این زنجیره نقش آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اثرگذاری در این تصمیم گیری ها ندارد و به عنوان پیمانکار در آخرین حلقه زنجیره ورود کرده و کار را انجام می‌دهد، لذا اینکه در این چند مدت شنیدیم که موضوعاتی را به این قرارگاه منتسب می‌کنند ظلم است.

عملیات اجرایی پروژه فاضلاب اهواز و کارون روز چهارشنبه ۲۱ آبان با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ، استاندار خوزستان، و جمعی از مسوولان محلی و سپاه در مجتمع فجر سپاه در اهواز آغاز شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.