درآمدهای سنتی جوابگوی مدیریت کلانشهر کرمانشاه نیست
22 آبان 1399 - 4:27
بازدید 191
4

استاندار کرمانشاه به مقوله جذب سرمایه‌گذار و داشتن درآمد پایدار برای کرمانشاه تاکید کرد و گفت: درآمدهای سنتی جوابگوی مدیریت این کلانشهر نیست، بنابراین باید به سمت افزایش درآمدهای شهرداری باشیم که موجب افزایش درآمدهای شهروندان نیز می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:روابط عمومی شهرداری کرمانشاه چهارشنبه شب به نقل از هوشنگ بازوند در نشست با […]

پ
پ

استاندار کرمانشاه به مقوله جذب سرمایه‌گذار و داشتن درآمد پایدار برای کرمانشاه تاکید کرد و گفت: درآمدهای سنتی جوابگوی مدیریت این کلانشهر نیست، بنابراین باید به سمت افزایش درآمدهای شهرداری باشیم که موجب افزایش درآمدهای شهروندان نیز می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:روابط عمومی شهرداری کرمانشاه چهارشنبه شب به نقل از هوشنگ بازوند در نشست با مدیران شهرداری کرمانشاه اعلام کرد: یک شهردار زمانی می تواند به شهروندان خدمات مناسبی ارایه دهد که شهروندانش دارای درآمد سرانه بالایی باشند.
وی اظهار داشت: یکی از اهداف مدیریت شهری، توانمند کردن شهروندان از همه جهات است.
بازوند با تاکید بر اینکه باید موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری، تنگ نظری ها، آفت های توسعه و آفت های ورود جریان سرمایه به استان برطرف شود، گفت: سرمایه گذار با سرمایه گذاری بر روی پروژه ها به دنبال سود است که بخشی از این سود به شهروندان بر می گرد و اگر او ضرر کند، همه شهروندان نیز ضرر می کنند.
پایین بودن سرانه درآمدی، اداره شهر را دشوار می کند
استاندار کرمانشاه گفت: باوجود دشوار بودن تامین ۴۰ میلیارد تومان حقوق کارکنان، تامین اعتبارات پروژه های عمرانی، جذب سرمایه گذار و کارهای پیمانکاری، پروژه های شهر کرمانشاه در شرایط خوبی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت و اداره کلانشهر کرمانشاه کار ساده ای نیست، ادامه داد: برخی از شهرها سرانه درآمدی بالایی دارند که می توان آن را راحت تر مدیریت کرد، اما پایین بودن سرانه درآمدی کرمانشاه، موجب مشارکت کمتر در عمران و آبادی می شود و اداراه این شهر را با سختی روبه رو می کند.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان به شهرداری کرمانشاه
بازوند در ادامه گفت: دستور ویژه ای برای نوسازی ناوگان حمل و نقل صادر شده است که با تمام توان در خدمت شهروندان باشد.
وی قول اختصاص ۱۲ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری کرمانشاه را داد و گفت: این اعتبار با اولویت پروژه های عمرانی در جهت پیشرفت و آبادانی شهر کرمانشاه اختصاص می باید.

 جمع آوری آب های سطحی نیازمند اعتبارات ویژه ای است
وی با بیان اینکه شهر کرمانشاه نیازمند داشتن طرح جامع و تفضیلی است، گفت: در سال جاری شروع مطالعات این طرح و بازنگری آن باید در دستور کار قرار بگیرد و عملیات آن نیز عملاً آغاز شود تا مشکلات شهر کرمانشاه برای رفع آن در این طرح لحاظ شود.
استاندار کرمانشاه بحث جمع آوری آب های سطحی را یکی از دغدغه های مردم دانست و افزود: این نگرانی در فصل بارش باید در اولویت شهرداری کرمانشاه قرار بگیرد، هرچند که جمع آوری و ساماندهی آب های سطحی در مساحت کلانشهر کرمانشاه نیازمند اعتبارات زیادی است.

شهردار کرمانشاه را حمایت می کنم

استاندار کرمانشاه گفت: تا روزی که به عنوان استاندار به مردم این دیار خدمت می کنم به هر شکل ممکن شهردار کرمانشاه را حمایت می کنم تا اقدامات و پروژه های شهری به سرانجام برسد.
بازوند اظهارداشت: در این مدت باوجود تمام مشکلات و کمبودها، شاهد تلاش ها و پیشرفت پروژه های عمرانی و خدمات ارزنده مدیریت شهری بودیم.
وی با تاکید بر اینکه شهردار کرمانشاه علاوه بر اینکه یکی از مدیران با برنامه، سخت کوش و پیگیر است، در عین حال یکی از مدیران ریسک پذیر نیز هست، افزود: این ریسک پذیری در انجام پروژه های شهری یک نقطه قوت بسیار بزرگی است.
استاندار کرمانشاه با اشاره به بحران ویروس کرونا در کشور، گفت: متاسفانه شرایط مطلوبی در سطح استان و به خصوص در شهر کرمانشاه وجود ندارد و تنها راه برون رفت از این بحران انسجام و وحدت بین همه دستگاه ها هستیم که این انسجام باید در شهرداری به خوبی صورت بگیرد.
بازوند با تاکید بر اینکه شهرداری جدای از استانداری نیست و شورای شهر نیز جدای از شهرداری و استاندار نیست، تصریح کرد: طبیعتاً برخی اختلاف سلیقه ها وجود دارد که در راستای مطالبات مردم است و امیدواریم در این مدت باقی مانده تا انتخابات شوراها و ریاست جمهوری، این مجموعه یک تیم منسجم باشند که مردم شاهد خدمات ارزنده آنها در پایان دوره مدیریتشان باشند.
وی با بیان اینکه معیار مردم در انتخاب اعضای شورا و شهردار، مطالباتی از جنس عمران و آبادانی شهر است، بیان کرد: انتظار داریم این اختلاف سلیقه های اندک در درون خانواده شهرداری و شورای شهر به بیرون دَرز پیدا نکند تا راحت تر بتوان مشکلات شهر را پیگیری کنیم.
در ادامه این نشست سعید طلوعی شهردار کرمانشاه نیز با تشکر از حمایت‌های استاندار و معاونین استانداری در حوزه شهری، گفت: مهندس بازوند با پیگیری مستمر و تاثیرگذار در حوزه شهری تمام قد از مجموعه مدیریت شهری کرمانشاه حمایت کرده است.
وی ادامه داد: نوسانات قیمت، چند مرحله شهرداری را در برنامه‌ریزی با مشکل رو به رو کرده است.
شهردار کرمانشاه با اشاره به آسفالت بی سابقه معابر این شهر، تصریح کرد: در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته به این مقدار معابر کرمانشاه روکش آسفالت و لکه‌گیری به خود ببیند.

شهر کرمانشاه حدود یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جا داده است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.