مه‌گرفتگی برخی محورهای کردستان را فرا گرفته است
22 آبان 1399 - 4:39
بازدید 109
6

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مه‌گرفتگی در محور دیواندره – سقز و بیجار موجب کاهش دید رانندگان شده است. به گزارش گفتمان زاگرس:دانش زندی اظهار داشت: بیشترین میزان این پدیده در محدوده ایرانخواه محور سقز – دیواندره با حداکثر دید افقی ۱۰۰ متر است. وی با اشاره […]

پ
پ

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: مه‌گرفتگی در محور دیواندره – سقز و بیجار موجب کاهش دید رانندگان شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:دانش زندی اظهار داشت: بیشترین میزان این پدیده در محدوده ایرانخواه محور سقز – دیواندره با حداکثر دید افقی ۱۰۰ متر است.

وی با اشاره به اینکه برخی محورهای این استان تا بامداد امروز شاهد بارش پراکنده باران بود اضافه کرد: این مساله موجب لغزندگی سطح جاده شده است.

زندی یادآور شد: طبق اعلام هواشناسی بیشتر مناطق استان در روزهای ۲۲ و ۲۳  آبان مجددا شاهد بارش باران است که توصیه می‌شود رانندگان در این روزها به ویژه شب‌ها با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی افزود:سامانه ۱۴۱ اعلام وضعیت جاده ها در هر ۲ ساعت یکبار به روز رسانی می‌شود و مسافران می‌توانند به منظور مدیریت سفر خود از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کنند.

طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.