کشف عتیقه های ۵۰ میلیارد ریالی دوران هخامنشی در کرمانشاه
27 آبان 1399 - 17:49
بازدید 327
5

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف عتیقه های دوران هخامنشی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبرداد. به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و با رد زنی‌های گسترده سرنخ‌هایی از قاچاق محموله عتیقه‌های باستانی در شهرستان دالاهو به دست آمد. وی افزود: با توجه به اهمیت […]

پ
پ

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف عتیقه های دوران هخامنشی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال خبرداد.

به گزارش گفتمان زاگرس:سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی اقدامات اطلاعاتی و با رد زنی‌های گسترده سرنخ‌هایی از قاچاق محموله عتیقه‌های باستانی در شهرستان دالاهو به دست آمد.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، دستورات لازم برای بررسی این پرونده صادر و پلیس امنیت اقتصادی به طور ضربتی وارد عمل شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پلیس در این رابطه ۲ نفر سودجو را که در زمینه قاچاق اشیا عتیقه فعالیت داشتند، شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از واحد صنفی آنها پنج قطعه عتیقه دارای ارزش فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره هخامنشیان و سلوکیان را کشف کرد.

جاویدان ادامه داد: اشیا عتیقه کشف شده، شامل ۲ عدد گوشواره طلا، ۲ عدد پیکرک کوچک به نقش فرشته بالدار و یک لوح طلا است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام نظر اولیه کارشناسان میراث فرهنگی ارزش ریالی اشیا عتیقه کشف شده بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: ۲ متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

مهر

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.