استاندار کردستان: با بی‌توجه به دستورالعمل‌ها بشدت برخورد می‌شود
28 آبان 1399 - 18:08
بازدید 91
5

استاندار کردستان گفت: در محدودیت‌های جدیدی که از اول آذر و به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود با هر گونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها بشدت برخورد می‌شود. به گزارش گفتمان زاگرس:بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا کردستان که با حضور فرمانداران و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار […]

پ
پ

استاندار کردستان گفت: در محدودیت‌های جدیدی که از اول آذر و به مدت ۲ هفته اجرا می‌شود با هر گونه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها بشدت برخورد می‌شود.

به گزارش گفتمان زاگرس:بهمن مرادنیا عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا کردستان که با حضور فرمانداران و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: هر دستگاه و مجموعه دولتی و غیردولتی که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوط برای مقابله با کرونا بی‌توجه باشد، بدون اغماض و تعارف باید از اول آذر پلمب و تعطیل شود.
وی با بیان اینکه اجرای محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع کرونا به نفع همه بوده و نیاز است همگان آن را رعایت کنند، افزود: در شهرهای قرمز استان شامل سنندج، قروه، کامیاران و مریوان، تمام دستگاه‌های خدمت‌رسان و ضروری باید باز باشند و به مردم خدمات بدهند.
استاندار کردستان با اشاره به اینکه محدودیت فعالیت کارکنان دستگاه‌ها از شنبه هفته آینده اعمال خواهد شد، اضافه کرد: تردد و ورود و خروج خودروهای شخصی در شهرهای قرمز از اول آذر به مدت ۲ هفته ممنوع خواهد بود و متخلفان از این مقررات یک میلیون تومان جریمه خواهند شد.
مرادنیا با بیان اینکه فعلا تصمیمی برای اعمال محدودیت تردد در شهرها و در طول شب گرفته نشده اما بدنبال قطعی کردن اجرای آن هستیم. یادآور شد: فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ هم محدود خواهد شد و کارمندان ادارات و دستگاه‌ها نیز براساس تصمیم ادارات در قالب دورکاری و حضوری خدمات ارائه می‌دهند.
وی بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص اعمال مقررات و محدودیت‌های جدید تاکید کرد و گفت: محدودیت‌ها باید از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به اطلاع مردم برسد تا عدم اطلاع از این دستورالعمل‌ها منجر به بروز تخلف نشود.
استاندار کردستان از مردم خواست بخاطر حفظ جان خود و سلامت همونوعان شان پروتکل‌ها و محوودیت‌ها را رعایت کنند و افزود: ما هم از اعمال محدودیت‌ها و تعطیل شدن کسب و کار مردم ناراحت و نگران هستیم اما چاره‌ای جز این نیست و همه برای عبور از بحران کنونی همکاری کنیم.
مرادنیا به طرح محله‌محور مقابله با کرونا اشاره کرد و یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با تمام توان و امکانات به علوم پزشکی و سپاه برای اجرای این طرح کمک کنند چرا که اگر امکاناتی وجود دارد متعلق به مردم است و باید برای سلامت آنان مورد استفاده قرار گیرد.
وی تاکید کرد: اگر ادارات و دستگاه‌ها مهمانسرایی در شهرستان‌ها دارند، در صورت نیاز برای ایجاد مکانی جهت قرنطینه در اختیار ارگان‌های متولی طرح محله محور قرار دهند و هیچ دستگاهی نباید در این ارتباط پنهان کاری یا کوتاهی کند.
استاندار کردستان خواستار به تعویق انداختن محاکم و جلسات رسیدگی دادگاه‌ها به مدت ۲ هفته شد و اضافه کرد: بانک ها و دفاتر خدماتی و پستی با تمام امکانات به مردم خدمات دهند و از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غفلت نکنند.
مرادنیا بر لزوم ادامه اجرای طرح تعطیلی مشاغل در ساعت ۱۸ هر روز تاکید کرد و اظهار داشت: جلسات ادارات جز جلسات مهم و ضروری باید تعطیل یا از طریق ویدیو کنفرانس و در بازه زمانی کوتاه برگزار شود ضمن اینکه ماموریت‌های اداری غیر ضروری و عادی نیز انجام نشود.

اجرای طرح محله محور
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان هم به اجرای طرح محله‌محور مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: این طرح چهار ماه و با همکاری سپاه، دانشگاه علوم‌پزشکی، بسیج، هلال احمر، تبلیغات و چند ارگان دیگر برگزار می‌شود و هدف از اجرای آن شناسایی افراد مبتلا از طریق گروه‌های کوچک و به صورت خانه و محله محور است.
سردار سیدصادق حسینی افزود: از طریق این طرح و با انجام تست فوری و معرفی افراد بیمار به مراکز درمانی، می‌توان از اشاعه بیماری کووید۱۹ جلوگیری کرد و باعث کاهش سطح حضور مردم در بیمارستان‌ها شد.
وی با بیان اینکه راهبرد دیگر این طرح، انجام تست انبوه و گسترده در سطح محلات است، اضافه کرد: رهگیری بیماران و افراد مشکوک و مثبت، پیگیری هوشمند و فرنطینه معکوس، فرهنگ‌سازی ماندن در خانه و آموزش رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، سبک زندگی جدید و تامین داروهای مورد نیاز و تقویت زیرساخت‌های پزشکی، از دیگر راهبردهای طرح محله محور است.
براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت۴۸۰ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۲ هزار و ۹۴۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.