استاندار لرستان: کرونا امنیت بخش اقتصاد را به خطر انداخته است
01 آذر 1399 - 12:17
بازدید 132
2

استاندار لرستان گفت: امنیت اقتصادی کشور به دلیل شیوع کرونا و تداوم وضعیت قرمز در خطر است و همه باید برای بهبود این شرایط تلاش کنیم. به گزارش گفتمان زاگرس:سیدموسی خادمی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: شیوع کرونا نه تنها برای امنیت سلامت، بلکه برای امنیت اقتصادی جامعه نیز خطرناک است و […]

پ
پ

استاندار لرستان گفت: امنیت اقتصادی کشور به دلیل شیوع کرونا و تداوم وضعیت قرمز در خطر است و همه باید برای بهبود این شرایط تلاش کنیم.

به گزارش گفتمان زاگرس:سیدموسی خادمی روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا افزود: شیوع کرونا نه تنها برای امنیت سلامت، بلکه برای امنیت اقتصادی جامعه نیز خطرناک است و همه مسوول هستیم با رعایت پروتکل ها در راستای کاهش ابتلای شهروندان به این ویروس گام برداریم.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع موج سوم کرونا در کشور، جلسه امروز ستاد ملی مدیریت کرونا حول محور تاکید بر اجرای طرح هوشمند ایجاد محدودیت های اجتماعی برگزار شد.

خادمی گفت: جزئیات این طرح بیشتر در زمینه تعطیلی کسب و کارها، اعمال محدودیت های ورود و خروج، ترددهای شبانه، تعطیلی مراکز آموزشی و مهمتر از همه جلوگیری از برگزاری تجمعاتی چون مراسم عزاداری یا عروسی در شهرهای قرمز و نارنجی است.

وی تصریح کرد: هدف از تعطیلی ها و اجرای مقررات منع آمد و شد، جلوگیری از تجمعات و دورهمی ها برای کنترل کرونا است که همکاری مردم در این رابطه بسیار ضرورت دارد.

استاندار لرستان افزود: اگر مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نه تنها امنیت سلامت بلکه امنیت اقتصادی جامعه نیز به مخاطره خواهد افتاد چراکه با اعمال محدودیت ها، کسب و کارها تعطیل و به اقتصاد ضربه وارد می‌شود.

خادمی ادامه داد: به همه کسب و کار و خانوارهای آسیب دیده از کرونا کمک مالی و همچنین پرداخت یک میلیون تومان وام قرض الحسنه و پرداخت مبلغ صد هزار تومان کمک بلاعوض به مدت چهار ماه در دستور کار قرار می گیرد .

وی با اشاره به اینکه طبق محدودیت های جدید هیچ فردی از لرستان اجازه ورود به سایر شهرهای کشور را ندارد گفت: شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و در صورت ورود به مناطق قرمز مبلغ یک میلیون تومان و مناطق نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در انتظار مردم خواهد بود و تردد در شهرهای قرمز  از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد جریمه ۲۰۰ تومانی را در پی دارد.

از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ آبان ابتلای قطعی ۵۳ هزار و ۷۹ شهروند لرستانی به ویروس کرونا تایید شده است که از این تعداد یکهزار و ۵۵ نفر جان باخته اند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.