سواد رسانه‌ای در بین رسانه‌ها از مخاطبین عقب افتاده است
03 آذر 1399 - 7:06
بازدید 221
5

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان گفت: متاسفانه سواد رسانه‌ای در بین برخی رسانه‌ها از مخاطبین عقب افتاده است. به گزارش گفتمان زاگرس:جعفر عبدالملکی پیش‌ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی “نقش رسانه در ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیج و ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای در جامعه” که با حضور اصحاب رسانه در این شهر […]

پ
پ

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان گفت: متاسفانه سواد رسانه‌ای در بین برخی رسانه‌ها از مخاطبین عقب افتاده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:جعفر عبدالملکی پیش‌ازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی “نقش رسانه در ترویج و تعمیق فرهنگ و تفکر بسیج و ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای در جامعه” که با حضور اصحاب رسانه در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه بدون تفکر بسیجی و بدون رویکرد جهادی نمی‌توانیم به اهداف والای نظام برسیم، اظهار داشت: اعتقاد به رسانه و همگرایی با رسانه به عنوان یک ظرفیت فرهنگی از سوی بسیج احساس شده و به خوبی این ضرورت مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه گفتمان‌سازی در گام دوم مغفول مانده است، افزود: در بیانیه گام دوم رهبر انقلاب جوانان را بارها مورد خطاب قرار داده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان با ذکر اینکه رسانه باید هدفمند باشد، تصریح کرد: رسانه تراز انقلاب اسلامی باید گفتمان‌ساز باشد و در یک برهه زمانی مفهوم را با تفسیر همه جانبه عمومی کرده و در عین حال مهره دشمن نشود و اولویت‌ها و ارزش‌های نظام را در نظر داشته باشد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه گاها سواد رسانه در بین برخی رسانه ها از مخاطبین عقب افتاده است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به مطالبهگری متناسب با ظرفیت‌ها و صحیح منجر به عدم اعتماد سازی میان مردم و بوق شدن رسانه می‌شود.

بیشتر بخوانید

عبدالملکی با ذکر اینکه باید در مسیر آگاه‌سازی با همگرایی رسانه‌ای گام برداشت، یادآور شد: رسانه‌ها باید خود را با فناوری‌های جدید تطبیق داده و به عنوان یک ظرفیت از آن استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه رسانه‌ها باید در یک جبهه همگرا حرکت کنند، گفت: تشکیل اتاق فکر میتواند در تبیین مسیر و اعتماد‌سازی به رسانه مؤثر واقع شود.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کردستان با تأکید بر اینکه cnn و هالیوود در یک مسیر حرکت کرده و مکمل همدیگر هستند، افزود: این همگرایی منجر به نهادینه شدن پیام و ته نشین شدن آن در اذهان می‌شود.

عبدالملکی با اشاره به اینکه همگرایی در میان رسانه‌های استان کردستان ضعیف است، افزود: با تاکتیک‌های متفاوت باید همگرایی مثبت را شکل داد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.