۱۲ هزار جوان کرمانشاهی متقاضی مسکن هستند
17 آذر 1399 - 4:49
بازدید 110
5

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد که ۱۲ هزار جوان کرمانشاهی در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردند. به گزارش گفتمان زاگرس، حسن عزیزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: معاونت‌های اجتماعی و تعاون استان به دنبال فراهم ساختن شرایط خانه دار شدن […]

پ
پ

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد که ۱۲ هزار جوان کرمانشاهی در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کردند.

به گزارش گفتمان زاگرس، حسن عزیزی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: معاونت‌های اجتماعی و تعاون استان به دنبال فراهم ساختن شرایط خانه دار شدن جوانان مسکن اولی هستند.
وی افزود: در استان کرمانشاه تاکنون ۱۲ هزار جوان مسکن اولی برای برخورداری از این شرایط ثبت نام کرده اند.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اعلام کرد براساس این تصمیم به جوانان مسکن اولی زمین دولتی و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای ساخت آن اعطا می شود.
عزیزی در بخش دیگری از صحبت های خود به مولفه های اقتصادی در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: امسال نرخ مشارکت اقتصادی در کشور ۴۱.۸ است اما در کرمانشاه ۴۴.۳ است که نشان از تلاش و امید جوانان به آینده دارد.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کرمانشاه ۱۵.۳ درصد تا پایان تابستان است، گفت: نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال تابستان امسال در کشور ۲۸ درصد بود در حالی که این آمار در کرمانشاه به ۳۳.۵ درصد می رسید.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه از نظر بیکاری دانش آموخته گان دانشگاهی جزء رتبه های اول کشور هستیم، افزود: سال گذشته ۲۶۶ هزار و ۴۳۵ کرمانشاهی از دانشگاه دانش آموخته شدند که ۱۳۶ هزار و ۴۳۲ نفر از آنان جزء جمعیت فعال محسوب می شوند.
به گفته عزیزی، از این تعداد ۴۵ هزار و ۱۳۲ نفر که اکثر آنان دارای مدارک دانشگاهی فنی و مهندسی هستند به دنبال کار می گردند.
سند اشتغال
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در رابطه با سند اشتغال کرمانشاه گفت: سال گذشته سند اشتغال استان تعیین شد و توانست در یک سال ۳.۱ درصد نرخ بیکاری کرمانشاه را کاهش دهد؛ این سند برای امسال و سال آینده نیز در مجموع پنج درصد کاهش نرخ بیکاری را پیش بینی کرده است.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اعلام کرد: در راستای این صنعت امسال باید ۴۷ هزار فرصت شغلی در کرمانشاه ایجاد کنیم که تاکنون ۷۹ درصد این میزان اشتغال محقق شده است.
عزیزی افزود: براساس آمارها شهرستان های سرپل ذهاب با صد درصد، سنقر و کلیایی با ۹۹ درصد و صحنه با ۹۴ درصد تحقق اشتغال در نظر گرفته شده تا این مرحله از سال پیشتاز در زمینه اشتغال زایی هستند.
وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: سال گذشته در این تاریخ چهار هزار و ۵۰۰ کرمانشاهی بیمه بیکاری دریافت می کردند که این آمار امسال به ۱۰ هزار نفر رسیده است.
طبق «سند جامع اشتغال استان کرمانشاه» نرخ بیکاری این استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲ درصد و در سال ۱۴۰۰ یک درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در سال گذشته محقق شده اما اکنون باید منتظر ادامه این کاهش در پایان امسال و سال آینده باشیم.
بنابر اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، جمعیت فعال استان ۳۹۴ هزار نفر و آمار بیکاران آن ۱۳۲ هزار نفر است. نیمی از افراد جویای کار استان‌ دانش آموخته دانشگاهی هستند.
اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.