۸۱ درصد مبتلایان کرونا در گچساران بهبود یافته اند
17 آذر 1399 - 10:41
بازدید 75
5

فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۸۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند. به گزارش گفتمان زاگرس؛علی خوان پایه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هشت هزارو ۷۶۶ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۹ درصد از این تعداد […]

پ
پ

فرماندار گچساران گفت: تاکنون بیش از ۸۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان بهبود یافته اند.

به گزارش گفتمان زاگرس؛علی خوان پایه در نشست ستاد مبارزه با کرونا در گچساران افزود: هشت هزارو ۷۶۶ مورد تست کرونا در این شهرستان از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی ۳۹ درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی  اظهار داشت: ۴۴ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن  و مابقی مرد بوده اند.

خوان پایه تصریح کرد: تاکنون ۸۱ نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا  جان باخته اند  که از این تعداد فوتی ها ۵۱ نفر در بیمارستان بوده است.

فرماندار گچساران افزود: ۶۴ مورد از  فوتی های ناشی از ویروس کرونا بیماری زمینه ای داشتند.

وی  ابراز کرد: ۳۱ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان کارکنان دستگاه های اجرایی بوده اند.

خوان پایه افزود: ۹۰ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی اظهار داشت: شاخص فوتی های ناشی از کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۱.۷ است در حالی که در گچساران به ۲.۲دهم درصد رسیده است.

 خوان پایه با بیان اینکه بیشترین مبتلایان به کرونا در این شهرستان دارای سن ۳۰ تا ۴۰ سال هستند گفت: ۸۸۵ نفر در این گروه سنی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد ۱۲ نفر دارای سن ۹۰ تا ۱۰۰ ساله در این شهرستان به کرونا مبتلا شدند که پنج نفر از آنها فوت کرد.

خوان پایه گفت: هم اکنون ۳۴ نفر در بیمارستان شهید رجایی و صنعت نفت این شهرستان بستری است.

فرماندار گچساران افزود: امیدواریم که مردم محدودیت‌های کرونایی را با وجود برخی مشکلات اقتصادی، رعایت کنند و در غیر این صورت برای حفظ سلامت عموم محدودیت‌های شدید و سختگیرانه اجرا می شود.

وی با قدردانی از همراهی مردم، اصناف و به ویژه کادر درمان شهرستان  در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت: انتظار می رود مردم  پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از تجمع در بازار خودداری کنند.

وی طرح محله محور مقابله با کرونا را یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی ناشی از ویروس کرونا اعلام کرد و گفت : برای اجرای این طرح شهرستان گچساران به ۱۹ منطقه عملیاتی جهت مقابله و پیشگیری از کرونا تقسیم شده که ۱۵ مورد در سطح شهر و مابقی در روستاها ست.

خوان پایه گفت: بازگشت این شهرستان از وضعیت قرمز به سطح نارنجی از نظر ابتلا به ویروس کرونا  در یک مرحله زمانی نشانه همکاری و مشارکت خوب مردم در اجرای طرح هوشمند محدودیت‌های کرونایی است.

وی گفت: سلامت مردم برای ما خط قرمز محسوب می شود و با هرنوع تخلف که تهدیدکننده سلامت مردم است به شدت برخورد خواهد شد.

مشارکت ۱۹۲ تیم بسیجی برای غربالگری کرونا در گچساران

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران هم گفت:عملیات غربالگری در راستای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کووید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور از فردا (سه ‌شنبه) در این شهرستان با حضور ۱۹۲ تیم آغاز می شود.

سرهنگ سیدعلی اصغر نورایی نسب افزود: با اجرای طرح شهید سلیمانی ۱۹۲ تیم در شهر و روستا در قالب پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت کار اجرای این طرح را در سطح  ۱۹منطقه شهرستان برعهده دارند.

وی ادامه داد:  نظارت بر هر ۴۰ خانوار بر عهده یک تیم عملیاتی است که هر ۲ روز یکبار وضعیت خانواده ها را بررسی می کند.

نورایی نسب اظهار داشت: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمانهای مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

وی گفت: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشترو نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام خواهد شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.