ظرفیت نمونه‌گیری کرونا در کردستان افزایش یافت
19 آذر 1399 - 5:04
بازدید 159
5

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت انجام روزانه نمونه گیری کرونا (تست پی سی آر) در استان هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ مورد است. به گزارش گفتمان زاگرس؛دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ مرکز نمونه گیری و تشخیص کرونا در استان فعالیت دارد و بصورت مرتب این کار […]

پ
پ

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت انجام روزانه نمونه گیری کرونا (تست پی سی آر) در استان هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ مورد است.

به گزارش گفتمان زاگرس؛دکتر ابراهیم قادری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۰ مرکز نمونه گیری و تشخیص کرونا در استان فعالیت دارد و بصورت مرتب این کار را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از تست سریع کرونا در روستاها و همچنین محلات مشمول طرح شهید سلمانی استفاده می‌شود، افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که با آن مواجه هستیم، مراجعه دیر هنگام افراد دارای علائم کرونا به این مراکز است که باعث شده تا تعداد بیماران بدحال بستری در بخش آی سی همچنان زیاد باشد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: با وجود کاهش آمار بستری اما هنوز بیماران بدحالی در آی سی یو بخاطر مراجعه دیرهنگام در وضعیت وخیم قرار دارند و بدلیل شدت درگیری و تخریب ریه و دیگر اعضای بدن به درمان واکنش سختی نشان می‌دهند.

قادری افزود: روز گذشته ۴۵۰ نفر برای انجام تست کرونا به این مراکز مراجعه کردند در حالیکه تست‌های تشخیص کرونا به اندازه کافی در استان وجود دارد اما بیماران برای انجام آن به موقع مراجعه نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام افرادی که علامت دارند باید خود را مبتلا به کرونا بدانند چرا که هنوز گردش ویروس آنفلوآنزا در استان نداشته‌ایم و برای همین افراد دارای علائم بیماری باید برای تست کرونا مراجعه کنند.

قادری به خطر گردش ویروس در جامعه از سوی بیماران علامت دار اشاره کرد و یادآور شد: اگر به تمام شیوه نامه‌های بهداشتی عمل نشود تا کمتر از ۲ ماه دیگر باز هم شاهد موج دیگری از ابتلا و مرگ و میر در استان خواهیم بود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.