۱۲ میلیارد تومان وام کرونا به اهالی فرهنگ و هنر لرستان پرداخت شد
23 آذر 1399 - 18:47
بازدید 145
5

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت‌های کرونا در قالب هنر کارت به اهالی فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است. به گزارش گفتمان زاگرس:احمدحسین فتایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این، پرداخت بیمه بیش از ۸۰۰ هنرمند و تسهیلات دیگری از طریق سامانه کارا برای هنرمندان […]

پ
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت‌های کرونا در قالب هنر کارت به اهالی فرهنگ و هنر استان پرداخت شده است.

به گزارش گفتمان زاگرس:احمدحسین فتایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر این، پرداخت بیمه بیش از ۸۰۰ هنرمند و تسهیلات دیگری از طریق سامانه کارا برای هنرمندان استان انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ بودجه عمرانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ رشد چشمگیری داشت و از حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: با افزایش بودجه عمرانی تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام با گذشت بیش از ۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی تکمیل شدند که در این راستا کتابخانه درجه یک بروجرد به عنوان بزرگترین کتابخانه استان تحویل نهاد عمومی کتابخانه ها شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: کتابخانه درجه یک الیگودرز آماده بهره برداری است، بازسازی کتابخانه شهید باهنر به طور کامل انجام شد و کتابخانه های درجه یک الشتر و درجه ۲ پلدختر دهه فجر امسال بهره‌برداری می شوند.

فتایی ادامه داد: بازسازی کامل سالن آمفی تئاتر شهید آوینی خرم آباد بعد از ۲۲ سال انجام شده است و یک مکان در خورشان هنرمندان بعد از شرایط کرونا مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل فرهنگ و رشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اهمیت اقدامات فرهنگی و ضرورت افزایش اعتبار در این بخش گفت: به صورت کلی حوزه فرهنگ در بحث جذب بودجه در سراسر کشور مظلوم واقع شده به نحوی که سال گذشته بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک چهارصدم کل بودجه عمومی دولت بود.

فتایی همچنین اضافه کرد: سال ۹۸ بیش از ۳۵۰ و در هفت ماه نخست امسال بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در لرستان به چاپ رسید اما نمایشگاه استانی کتاب پس از ۶ سال متوالی به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.

وی تصریح کرد: یکی از حوزه هایی که در ایام کرونا بیشترین آسیب را متحمل شد حوزه فرهنگی، هنری و رسانه ای بود چراکه اغلب برنامه های مرتبط با این بخش تعطیل شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.