دانشگاه رازی در شاخص‌های جهانی توسعه پایدار رتبه ۲۶۳ را کسب کرد
24 آذر 1399 - 6:30
بازدید 154
2

مدیر مرکز مدیریت ‌سبز دانشگاه رازی کرمانشاه از موفقیت این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی شاخص‌های توسعه پایدار خبر داد و گفت: در این رویداد، ۴۱ دانشگاه از ایران شرکت کردند که دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه ۲۶۳ در بین ۹۱۲ دانشگاه دنیا شد. به گزارش گفتمان زاگرس:هادی عبادی به برگزاری مراسم اخیر مجازی با […]

پ
پ

مدیر مرکز مدیریت ‌سبز دانشگاه رازی کرمانشاه از موفقیت این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی شاخص‌های توسعه پایدار خبر داد و گفت: در این رویداد، ۴۱ دانشگاه از ایران شرکت کردند که دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه ۲۶۳ در بین ۹۱۲ دانشگاه دنیا شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:هادی عبادی به برگزاری مراسم اخیر مجازی با حضور ۳۵۰ دانشگاه دنیا اشاره کرد و گفت: در این مراسم از برترین های رتبه بندی جهانی گرین متریک دانشگاه های دنیا براساس شاخص های پایدار در سال ۲۰۲۰ تجلیل شد.

وی ادامه داد: تعداد ۹۱۲ دانشگاه از ۸۴ کشور دنیا در رتبه بندی مذکور شرکت کردند و تلاش های خود را برای توسعه پایدار در معرض ارزیابی قرار دادند.

عبادی ادامه داد: در این رتبه بندی، دانشگاه های دنیا براساس ۶ محور اصلی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت حمل و نقل، مدیریت انرژی، مدیریت آب، مدیریت پسماند و آموزش، پژوهش و ارتباط با جامعه است.

مدیر مرکز مدیریت ‌سبز دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: در سال ۲۰۲۰، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه واخنینگن هلند و دانشگاه ناتینگهام انگلستان سه دانشگاه برتر این رتبه بندی را به خود اختصاص دادند.

وی به کسب رتبه ششم دانشگاه رازی در بین دانشگاه های کشور نیز اشاره کرد و افزود: شاخص های پایدار به عنوان مهمترین هدف دانشگاه ها در توسعه پایدار است که خوشبختانه دانشگاه رازی با هدف گذاری، برنامه ریزی و رفتار مسوولانه در سال‌های اخیر گام های مهمی در راستای توسعه پایدار برداشته است و طبق برنامه بلندمدت این دانشگاه باید تا سال ۱۴۰۸ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.

وی یادآور شد، رتبه جهانی دانشگاه رازی در سال گذشته ۴۱۵ دنیا بوده است که با سرمایه گذاری و حمایت های صورت گرفته روند رشد شاخص ها به سرعت دانشگاه رازی را به قطب دانشگاه پایدار منطقه تبدیل کرده است.

دانشگاه رازی کرمانشاه در بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان دانشکده علوم توسط شادروان دکتر عبدالعلی گویا شروع به فعالیت کرد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به دانشگاه رازی تغییر نام یافت، در شروع سال تحصیلی در سال ۱۳۵۱ دانشکده علوم با پذیرش ۲۰۰ دانشجو در چهار رشته فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ریاضی موجودیت خود را اعلام کرد.

دانشگاه رازی دانشگاه اول و مادر استان کرمانشاه است و غیر از آن بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی نیز در استان با حدود ۹۰ هزار دانشجو فعال هستند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.