ایجاد ۱۵۰۰ شغل با بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد دامی در لرستان
25 آذر 1399 - 12:26
بازدید 72
2

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نهادهای توانمند مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در صنعت دامپروری استان سرمایه‌گذاری کنند. به گزارش گفتمان زاگرس:اسفندیار حسنی مقدم در مراسم بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد دامی در شهرستان چگنی که ۲۴ آذرماه صورت گرفت، با بیان اینکه لرستان با چهار و نیم میلیون واحد […]

پ
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: نهادهای توانمند مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در صنعت دامپروری استان سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش گفتمان زاگرس:اسفندیار حسنی مقدم در مراسم بهره‌برداری از ۱۵۰۰ واحد دامی در شهرستان چگنی که ۲۴ آذرماه صورت گرفت، با بیان اینکه لرستان با چهار و نیم میلیون واحد رأس دامی و تولید ۲۹ هزار تن گوشت قرمز از استان‌های پیشرو در صنعت دامپروری است، اظهار کرد: لرستان رتبه هشتم را در صنعت دامپروری به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ر این طرح که با مشارکت آستان قدس رضوی انجام شده ۱۵۰۰ واحد دام سبک که هر واحد شامل بیست رأس دام است حدود سی هزار رأس دام وارد استان می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان خاطرنشان کرد: این طرح برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند و حدود یک هزار تن گوشت قرمز به تولید استان اضافه خواهد شد.

حسنی مقدم اضافه کرد: تسهیلات پرداخت شده به ازای هر واحد هفتاد میلیون تومان است که پنجاه میلیون تومان برای خرید گوسفند و بیست میلیون دیگر برای خرید نهاده و دارو است، تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه با نرخ سود چهار درصد و بازپرداخت سه‌ساله است.

وی بیان کرد: این طرح اکنون در دو شهرستان پل‌دختر و چگنی به‌صورت پایلوت انجام می‌شود، تقاضای ما این است این طرح به کل استان تعمیم داده شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: تقاضای دیگر ما این است که نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) در زمینه دامپروری و دیگر حوزه‌های کشاورزی سرمایه‌گذاری کنند، زیرا هم کاهش نرخ بیکاری و هم رونق تولید را به دنبال دارد.

حسنی مقدم افزود: دامپزشکی نظارت مستمر را در این واحدهای دامی در زمینه تشخیص بیماری‌ها خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش بهره‌وری با اصلاح نژاد و بهبود تغذیه هستیم، عنوان کرد: بالا بردن راندمان بره زایی و تولید گوشت از اولویت‌های جدی ما است، در لرستان به ازای هر ۱۰۰ رأس ۷۰ بره تولید می‌شود اما با اصلاح نژاد و بهبود تغذیه به ازای هر ۱۰۰ رأس، ۱۵۰ بره تولید خواهد شد.

ایسنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.