شرکت‌های دانش‌بنیان بخش مهم اقتصاد کشور را در دست دارند
26 آذر 1399 - 14:28
بازدید 238
3

– رییس دانشگاه کردستان گفت: تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کنار کمبود شغل دولتی، باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان رشد کرده و بخش مهمی از اقتصاد کشور را در دست بگیرند. به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر رحمت صادقی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناواران برتر این استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ پژوهش و […]

پ
پ

– رییس دانشگاه کردستان گفت: تعداد زیاد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کنار کمبود شغل دولتی، باعث شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان رشد کرده و بخش مهمی از اقتصاد کشور را در دست بگیرند.

به گزارش گفتمان زاگرس:دکتر رحمت صادقی روز چهارشنبه در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناواران برتر این استان اظهار داشت: ترویج فرهنگ پژوهش و نوآوری که امسال تحت تاثیر شیوه ویروس کرونا به بستر مجازی منتقل شد، از فناوری‌هایی است که در این بحران توانست خود را بخوبی نشان دهد.

وی افزود: برگزاری وبینارهای متعدد و با کیفیت در کنار بهره‌گیری از همه اساتید کشوری، محدودیت زمان و مکان را در سایه فضای مجازی از بین برد و در کنار همه مصیبت‌های کرونا این بخش از فناوری توانست به دستاوردهای مهمی برسد و به مبدا تحول فناوری تبدیل شود.

رییس دانشگاه کردستان با بیان اینکه در حالت عادی شاید ده‌ها سال طول می‌کشید تا به این فناوری دست بافت ولی بحران کرونا آن را تسریع کرد، یادآور شد: این دانشگاه توانست در رتبه‌بندی جهانی تایمز، در بین رتبه‌های ۶۰۱ تا ۸۰۰ جهانی قرار گیرد.

صادقی اضافه کرد: ۱۱ استاد دانشگاه از کردستان هم در بین ۱۶۰ هزار محقق و پژوهشگری که در ۲۲ رشته موضوعی و ۱۷۶ حوزه تخصصی توسط دانشگاه استنفورد بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه بندی شده بود، در بین ۲ درصد دانشمندان جهان قرار گرفتند.

وی به سیاست جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راه‌اندازی مدیریت آموزش عالی استان‌ها اشاره کرد و گفت: این کار به تمرکزدایی، اثربخشی و کارایی مراکز آموزش عالی در استان‌ها کمک شایانی می‌کند.

۸۶ پژوهشگر تجلیل شدند

معاون پژوهشی دانشگاه کردستان هم در این نشست با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته پژوهش با رویکرد متفاوتی نسبت به گذشته بدلیل شیوع کرونا برگزار می‌شود، افزود: ۱۸۰ نشست تخصصی در استان برگزار و از ظرفیت‌های خارج از استان و حتی کشور نیز در این نشست‌ها بهره گرفته شده است.

کیومرث کرمی تاکید کرد: در جشنواره امروز از ۸۶ پژوهشگر برتر استان شامل اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرای و دیگر مراکز و موسسات آموزش عالی تجلیل می‌شود.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.