هزینه کردن در فرهنگ نوعی سرمایه‌گذاری است
29 آذر 1399 - 16:17
بازدید 186
2

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و گفت: دولت و حاکمیت هرچه قدر برای ارتقای فرهنگی جامعه هزینه کنند در حقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌اند. به گزارش گفتمان زاگرس:بهرام فاضلی‌زاد روز شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه […]

پ
پ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، فرهنگ را زیربنای توسعه دانست و گفت: دولت و حاکمیت هرچه قدر برای ارتقای فرهنگی جامعه هزینه کنند در حقیقت سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش گفتمان زاگرس:بهرام فاضلی‌زاد روز شنبه در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت چاپ و نشر استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد، افزود: اگر کتاب و نشریه را به هر طریقی به دست مردم برسانیم از بروز بسیاری از معضلات دیگر جلوگیری کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه کرونا بسیاری از ساختارها و ماهیت‌ها را در جهان تغییر داده است، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در این شرایط کرونایی و اقتصادی خواندن کتاب و تهیه اقلام فرهنگی نه تنها کم نشده بلکه رشد هم داشته است و حلقه مفقوده این موضوع در رفتار فرهنگی ما جای دارد که باید برای ارتقای آن تلاش کنیم.

فاضلی‌زاد ادامه داد: به عنوان مثال در بسیاری از کشورها باید برای مجتمع‌های ساختمانی تازه ساز کتابخانه در نظر گرفته شود و حاکمیت و دولت هم موظف است کتاب ها را رایگان در اختیار اهالی مجتمع قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به بیماری کووید ۱۹ یکی از تعاریف این عصر را «عصر شکست تعاریف»  دانست و اظهار داشت: در طول تاریخ بشریت تا به امروز هیچ پدیده‌ای به این فراگیری بشریت و رفتارهای فردی، جمعی و مناسبت‌های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار نداده است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه رشد فناوری بسیاری از ساختارها و ماهیت‌ها را تغییر داده است، گفت: انسان های ۲۰ سال آینده در تمام رفتارهای خود با ما متفاوت هستند و همه دست‌اندرکاران فرهنگ و هنر به خصوص فعالان حوزه چاپ و نشر باید عمیق‌تر به این موضوع بپردازند و برنامه‌ریزی‌های خود را با روش‌های نوین تدوین کنند.

در پایان این مراسم از از خانواده مرحوم کامران سوهانی به پاس سال ها تلاش در عرصه چاپ و همچنین از چند تن از فعالان حوزه چاپ و نشر کرمانشاه تقدیر شد.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.