شرایط رسانه های همدان مطلوب نیست/نگاه نادرست مسئولین به رسانه
29 آذر 1399 - 16:23
بازدید 178
8

نگاه نادرست برخی مسئولین به رسانه باعث شده رسانه های استان همدان شرایط مطلوبی نداشته باشند. به گزارش گفتمان زاگرس:کارشناس رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه، مسئولین و مردم به عنوان مخاطبین که تأثیر می‌پذیرند سه ضلع مسائل رسانه در استان و کشور را شکل می‌دهند. حسین ربیعی با بیان اینکه افزایش […]

پ
پ

نگاه نادرست برخی مسئولین به رسانه باعث شده رسانه های استان همدان شرایط مطلوبی نداشته باشند.

به گزارش گفتمان زاگرس:کارشناس رسانه و فضای مجازی اظهار کرد: رسانه‌ها و اصحاب رسانه، مسئولین و مردم به عنوان مخاطبین که تأثیر می‌پذیرند سه ضلع مسائل رسانه در استان و کشور را شکل می‌دهند.

حسین ربیعی با بیان اینکه افزایش هزینه تولید و انتشار یکی از مشکلات مهم رسانه‌های مکتوب و دیجیتال است، ادامه داد: افرایش هزینه‌های تولید و انتشار خبر در رسانه مکتوب و مجازی باعث شده است عمده رسانه‌ها با چالش جدی داشته باشند.

وی نداشتن آینده روشن کاری را مشکل جدی اصحاب رسانه استان همدان دانست و گفت: اصحاب رسانه آینده‌ای روشنی برای خود در کار رسانه متصور نیستند و این باعث شده است افراد توانمند و تأثیر گذار یا ورود نکنند یا اینکه به صورت پاره وقت وارد کار رسانه شوند و زمان اضافه خود را به کار رسانه بپردازند.

کارشناس رسانه سوق یافتن رسانه‌های استان به سمت اخبار غیر تولیدی را یکی دیگر از علل شرایط فعلی دانست و گفت: اخبار رسانه‌ها نیز بیشتر به سمت خبرهای دریافتی رفته است.

ربیعی با بیان اینکه تخصص و آموزش‌های تخصصی باید در رسانه‌های همدان مهم شمرده شود، ادامه داد: اصحاب رسانه باید بصورت تخصصی آموزش دیده شوند یعنی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما با نبود خبرنگار تخصصی مواجه شده‌ایم و این مشکل با آموزش باید مرتفع شود.

وی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی و نهادها نگاه درستی به رسانه ندارند، ادامه داد: در بخش دستگاه‌های دولتی و عمومی، مسئولین هم انتظار دارند رسانه‌های استان روابط عمومی آنها باشند.

ربیعی گفت: اگر انتقادی بخصوص در شهرستانها صورت گیرد این نقد به مثابه اعلام جنگ توسط مدیران حساب می‌شود و تلاش می‌کنند خبر حذف شود از این نظر مظلوم‌ترین قشر خبرنگاران هستند که هیچ حمایت قوی و قاطعی را ندارند.

کارشناس و تحلیلگر شبکه‌های اجتماعی با اشاره به مراجعه مردم به فضای مجازی و اخبار غیر رسمی، گفت: در ضلع سوم یعنی مردم نیز از سمت رسانه‌های رسمی به سمت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و اخبار غیر رسمی تمایل پیدا کرده‌اند و اخبار را از طریق مجاری غیر رسمی دنبال کنند.

وی فضای رسانه‌ای استان را غیر مطلوب دانست و افزود: مشکلات حوزه رسانه و نگاه نادرست مسئولین باعث شده است ما در استان فضای رسانه‌ای مطلوبی نداشته باشیم.

ربیعی حمایت از اصحاب رسانه را لازمه رشد رسانه‌ها برشمرد و اظهار کرد: اگر به دنبال رسانه‌های قدرتمند هستیم باید حمایت‌های جدی از اصحاب رسانه و رسانه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا عمده اخبار محدود شده و رسانه‌های استان در سطح هوشیاری پایین قرار گرفته‌اند، اضافه کرد: این وضعیت اصلاً برای رسانه خوب نیست و با این شرایط وضعیت خوبی را در استان شاهد نخواهیم بود.

کارشناس حوزه رسانه شرایط فعلی رسانه در استان را نیازمند بازنگری جدی دانست و تاکید کرد: با اصلاح وضعیت فعلی رسانه‌های استان می‌توانند نقش واقعی خود را در جهت نیل به اهداف و آرمانهای مورد نظر حضرت امام خمینی (ره) و رهبری انقلاب که همان اصلاح وضعیت جامعه است ایفا کنند.

ایرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.