زمین فوتبال چوار در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد
04 دی 1399 - 16:36
بازدید 260
1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: زمین فوتبال چوار در ۳۱ شهریورماه سال جاری با شماره ۲۱۲ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در مورخ ۱ دی ماه سال جاری رسماً توسط وزیر میراث فرهنگی به استانداری ایلام ابلاغ شد. به گزارش گفتمان زاگرس؛مالک شنبه‌زاده اظهار داشت: پس از مدت‌ها […]

پ
پ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: زمین فوتبال چوار در ۳۱ شهریورماه سال جاری با شماره ۲۱۲ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت و در مورخ ۱ دی ماه سال جاری رسماً توسط وزیر میراث فرهنگی به استانداری ایلام ابلاغ شد.

به گزارش گفتمان زاگرس؛مالک شنبه‌زاده اظهار داشت: پس از مدت‌ها پیگیری، رایزنی و تلاش‌های بی‌وقفه بالاخره زمین فوتبال چوار که “یادگار دفاع مقدس” و سند “مظلومیت و مقاومت” ایران اسلامی به ویژه مردم استان ایلام است در ۳۱ شهریورماه سال جاری با شماره ۲۱۲ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفته بود، در مورخه ۱۳۹۹/۱۰/۰۱ رسماً توسط”علی‌اصغر مونسان” وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگرى، به استانداری ایلام ابلاغ شد.

وی افزود: هواپیماهای رژیم بعث عراق در تاریخ ۱۳۶۵/۱۱/۲۳ با بمباران زمین فوتبال چوار، تعداد ۱۵ نفر از بازیکنان، مربیان و تماشاگران را به شهادت رساندند و تعدادی را نیز مجروح کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام تصریح کرد: از این پتانسیل عظیم می‌توان با کمک استاندار، نمایندگان و مسوولین کشوری آن  را در کشور جهانی کنیم چرا که در جذب گردشگر و نیز معرفی استان به دیگر کشورها موثر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.