تشکیل پارلمان مشورتی زنان در استان کردستان
25 بهمن 1399 - 20:23
بازدید 119
6
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: تشکیل مجمع(پارلمان) مشورتی در کشور برای نخستین بار از خراسان رضوی آغاز شد و پس از نتایج موفقیت آمیز آن، به استان‌های داوطلب تعمیم داده شد و در منطقه غرب، کردستان اولین استان داوطلب در این زمینه بود.
پ
پ

به گزارش گفتمان:لیلا آژیر اظهار داشت:راه‌اندازی این پارلمان از سال گذشته در استان آغاز و با پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با فرمانداران، تاکنون در پنج شهر قروه، بیجار، کامیاران، دیواندره و سروآباد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان اضافه کرد: هدف از راه‌اندازی این پارلمان افزایش مشارکت بانوان در برنامه‌های توسعه‌ای استان و همچنین آشنایی یا ظرفیت‌ها و توانایی‌های بانوان است و به سایر شهرستان‌ها نیز اعلام شده که در سریعترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی این مجمع اقدام کنند.

وی یاداور شد: پارلمان زنان شامل کمیسیون‌های تخصصی پنجگانه اجتماعی و فرهنگی، آموزش، پژوهش و توانمندسازی، اقتصادی و اشتغال، سلامت و جمعیت و حقوقی است وهر کدام از شهرستان‌ها یک پارلمان خواهند داشت و پس از آن نماینده‌ای به پارلمان استان معرفی می‌کنند.

آژیر اظهار داشت: اعضای این مجمع در میان اقشار مختلف زنان از جمله مدیران، هیات‌های علمی، حوزه‌های علمیه، هنرمندان و ورزشکاران، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، بسیج، شوراهای شهر روستان،نخبگان المپیادها، دهیاران، سمن‌ها، اتاق بازرگانی و شوراهای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند.

دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید:
اولین رئیس زن بانک در شهرستان سقز معرفی شد
نخستین زن خلبان در استان کهگیلویه و بویر احمد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.