اولین رئیس زن بانک در شهرستان سقز معرفی شد
24 بهمن 1399 - 19:06
بازدید 237
4
طی حکمی از سوی رییس اداره امور شعب بانک تجارت کردستان، نرمین دباغی به عنوان اولین رییس زن بانک در سقز معرفی شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان:در دولت تدبیر و امید نقش آفرینی زنان در پست های مدیریتی افزایش چشم گیری به خود گرفت و درصد مشارکت زنان در پست‌های حساس مدیریتی نسبت به گذشته افزایش یافت.

نرمین دباغی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و پیش از این معاون این شعبه بانکی بود که طی حکمی از سوی اداره امور شعب بانک تجارت کردستان بعنوان ریاست بانک تجارت شهرستان سقز انتخاب شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در سفر هفته گذشته به سنندج اعلام کرده بود که هشت هزار زن در سه سال و نیم گذشته در پست‌های مدیریتی کشور منصوب شده‌اند.

زهرا جواهریان عنوان کرده بود: کردستان در این زمینه ۸۶ درصد نسبت به سال ۹۶ رشد داشته ولی با این وجود به دلیل ضعف در پایه، تنها ۱۰ درصد مدیران این استان را زنان تشکیل می‌دهند و رتبه ۱۹ کشور را دارد.

گفتنی است صنعت بانکداری در هزاره سوم یکی از  صنایع مهم و تخصصی بوده که پیشبرد اهداف موردنظر و ایفای بهینه مسوولیت های اجتماعی نیازمند استفاده از فناوری های نوین، شهروندمداری،  استفاده بهینه از ظرفیت های منابع انسانی از جمله زنان در عرصه های مدیریتی، آینده نگری، تبلیغات و خدمات متمایز است.

انتخاب دباغی به عنوان اولین رییس شعبه در بانک تجارت استان کردستان و بانک های شهرستان سقز می تواند ‌نقطه عطفی در انتصابات آینده در سطح مدیریتی بانکی باشد.

همچنین امسال، لطیفه نوروزی بعنوان معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه سقز انتخاب شده بود که این پست برای اولین بار به یک زن رسیده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:
نخستین زن خلبان در استان کهگیلویه و بویر احمد
زنان کارآفرین ملایری صادرکنندگان کالا به ترکیه و کشور‌های عربی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.