اشتغالزایی مطالبه اصلی کردستانی ها است
08 بهمن 1400 - 11:17
بازدید 173
6
استاندار کردستان گفت: ظرفیت های موجود با مدیریت درست و تلاش جهادی باید به کار گرفته شود تا مطالبه برحق اشتغال زایی برای جوانان کردستانی محقق شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: اسماعیل زارعی‌کوشا روز چهارشنبه در کارگروه اشتغال استان، اظهار کرد: مسئله اشتغال در کردستان یک مسئله مهم است و بهبود وضعیت کسب و کار از اولویت‌های دولت است که باید در این کارگروه و کمیته‌های زیرمجموعه برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: مهم‌ترین کار در این حوزه در کنار اشتغالزایی، راستی‌آزمایی و تثبیت اشتغال موجود است و تثبیت اشتغال باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد چرا که تثبیت اشتغال هزینه‌ای به مراتب کمتر از اشتغالزایی دارد.

استاندار کردستان تأکید کرد: باید جلسات شورای اشتغال استان هر دو هفته یک بار برگزار شود و روند اعطای تسهیلات در این عرصه و ایجاد اشتغال پایدار توسط کمیته‌های تخصصی این شورا رصد شود.

زارعی کوشا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول مساعد گرفته‌ایم که برای هر کدام از شهرستان‌هایمان یک طرح ویژه اشتغالزایی متناسب با ظرفیت‌های آن شهرستان تعریف کنیم و از طریق وزارت در این خصوص سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

وی افزود: انتظار داریم که مدیران و فرمانداران هرچه زودتر پیشنهادهای خود را برای انجام این سرمایه‌گذاری ارسال کنند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود نسبت به کند بودن روند اعطای تسهیلات بانکی تبصره ۱۸ برای مشاغل خانگی توسط بانک‌های عامل تعیین شده اظهار کرد: برای استان‌های مختلف کشور یک سهمیه در نظر گرفته شده است که اگر بتوانیم تمام سهیمهخودمان را مصرف کنیم از اعتبارات مازاد نیز بهره مند می‌شویم.

زارعی‌کوشا در پایان سخنان خود بر استفاده از ایده‌ها و نظرات نخبگان دانشگاهی استان در راستای رونق اشتغال و توسعه فضای کسب و کار در استان تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:
اشتغال ۶۰۰ نخبه کردستانی در شرکت های دانش بنیان
جوانان کردستانی برای ایجاد اشتغال کمک بلاعوض می‌گیرند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.