اعتراض مردم چهارمحال و بختیاری به طرح های انتقال آب
30 فروردین 1401 - 0:15
بازدید 95
2
تعدادی از مردم چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه با تجمع در میدان قمربنی‌هاشم(ع) شهرکرد توقف طرح‌های انتقال آب و احقاق حقوق این استان در حوزه آب را خواستار شدند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: روز چهارمحال و بختیاری به نمادی برای مخالفت با طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای تبدیل شده است و امسال نیز بار دیگر مردم این استان با شکل دادن تجمع، مخالفت خود را نسبت به این طرح‌ها نشان دادند.

مردم حاضر در این تجمع مسالمت‌آمیز خواستار توقف طرح‌های انتقال آب و احقاق حقوق مردم این استان در حوزه آب شدند و از قوای سه گانه قضاییه، مقننه و اجراییه استمداد طلبیدند.

مردم در این تجمع با در دست داشتن پلاکارهایی با عنوان «انتقال آب کوهرنگ، گلاب و بهشت‌آباد مثلث شوم نابودی چهارمحال و بختیاری» خواستار توقف طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای شدند.

تجمع‌کنندگان به تبعات ناشی از انتقال آب بین حوضه‌ای در این استان هشدار دادند و عنوان کردند که مهاجرت و آوارگی حق استانی که مبدا آب و پتانسیل گردشگری چهار فصل دارد، نیست.

مردم معترض به طرح‌های انتقال آب نه تنها طرح‌های بین استانی بلکه نسبت به اجرای طرح‌های‌ درون استانی از جمله انتقال آب سبزکوه نیز معترض شدند و عنوان کردند با اجرای این طرح چغاخور از بین می‌رود.

مردم معترض به اجرای طرح‌های انتقال آب با تاکید بر اینکه مخالف انتقال آب شرب به استان‌های دیگر نیستند، تصریح کردند آبی که از این استان منتقل می‌شود به مصرف صنایع استان اصفهان می‌رسد و این در حالیست که مردم روستاها و شهرهای چهارمحال و بختیاری برای تامین آب شرب خود با مشکل جدی روبرو هستند.

مردم تجمع کننده همچنین شعارهایی در حمایت از حق آب استان چهارمحال بختیاری سر دادند و خطاب به مسئولان خواستار پیگیری حقوق آنها از روش های قانونی شدند.

چندین سال است که پروژه های انتقال آب به استان های همجوار موجب نارضایتی مردم استان چهارمحال و بختیاری شده است و گاها تجمعاتی در این استان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:
بحران اصلی چهارمحال در سال ۱۴۰۰ بحث خشکسالی و کمبود آب است
بی توجهی به مشکل آب شرب شهر کاج با توجه به چشمه های فراوان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.