هزینه تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و سرطانی با افزایش روبرو شده است
05 بهمن 1399 - 19:03
بازدید 117
4

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:بزودی با همکاری شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان برای حل مسائل مربوط به بیماران خاص چاره‌اندیشی خواهد شد. به گزارش گفتمان زاگرس:شهرام مقدس روز یکشنبه در نشست کمیته بیماران خاص چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جذب مشارکت‌ها و حمایت‌های مالی خیرین در تسهیل چرخه […]

پ
پ

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت:بزودی با همکاری شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان برای حل مسائل مربوط به بیماران خاص چاره‌اندیشی خواهد شد.

به گزارش گفتمان زاگرس:شهرام مقدس روز یکشنبه در نشست کمیته بیماران خاص چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جذب مشارکت‌ها و حمایت‌های مالی خیرین در تسهیل چرخه تهیه و توزیع داروی مورد نیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج استان مؤثر است،افزود: هزینه تامین داروهای مورد نیاز بیماران خاص و سرطانی با افزایش روبرو شده است و باید برای جذب مشارکت خیرین و سوق دادن کمک‌های مالی آنان به سمت تأمین هزینه‌های دارویی این گروه از بیماران برنامه‌ریزی شود.

وی تقویت جنبه‌های اجتماعی و مددکاری را در هدایت کمک‌های خیرین ضروری دانست و تصریح کرد: بزودی با همکاری شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد استان برای حل مسائل مربوط به بیماران خاص چاره‌اندیشی خواهد شد.

مقدس بر تهیه فهرست و بانک اطلاعاتی از بیماران خاص استان تاکید کرد و گفت: مشخص شدن گروه‌های آسیب‌پذیر و صف‌بندی بیماران بر اساس نیازمندی‌ها می‌تواند در ایجاد سازوکار تأمین و توزیع دارو اثرگذار باشد و بخشی از مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح موضوع کمبود پزشک متخصص و فوق تخصص برای معالجه و درمان بیماران خاص و سرطانی در شهرستان‌های استان، یادآور شد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برای تأمین پزشک و توزیع عادلانه متخصصین در تمامی شهرستان‌ها بر اساس اعلام نیاز انجمن‌های بیماران خاص برنامه‌ریزی کند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این نشست با اشاره به ثبت اطلاعات بیش از ۲هزار و ۴۰۰ نفر از بیمار خاص و سرطانی استان در سامانه نرم‌افزاری مربوط به این بیماران گفت: با تشکیل این بانک اطلاعاتی، تراکم بیماران در مناطق مختلف استان مشخص می‌شود و می‌توان با رصد روند درمانی برای ارایه کمک‌های حمایتی برنامه‌ریزی و لولیت بندی انجام داد.

علی‌مراد سلیمیان با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص مرتبط با بیماران خاص در استان کافی است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، افزود: درخواست‌هایی برای حضور پزشکان فوق تخصص در شهرستان‌ها مطرح‌شده است که با توجه به اینکه این افراد از اعضای هیات‌علمی دانشگاه هستند، به‌طور معمول در مرکز استان مستقر می‌شوند و شرایط و امکان حضور آنان در مراکز شهرستان‌ها در حال بررسی است.

وی یادآور شد: برای حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج، سرطانی و زوج‌های نابارور تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک تجارت منعقد شده است و بر این اساس ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه به استان اختصاص یافت.

سلیمانیان یادآور شد: تاکنون همکاری انجمن‌های بیماران خاص، ۱۰۰ نفر از اعضای این انجمن‌ها برای بهره‌مندی از این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی ‌شده‌اند.

در نشست کمیته بیماران خاص چهارمحال و بختیاری درخصوص چگونگی رفع مشکل تامین دارو در شهرستان‌ها، ارایه کمک‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به بیماران تحت پوشش و اختصاص فضای ورزشی ویژه بیماران خاص بحث و تبادل نظر شد.

بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، کلیوی و برخی گروه‌های دیابتی به‌عنوان بیماری‌های خاص شناخته می‌شوند و بیماری‌های سرطان، MS وEB نیز در گروه بیماری‌های صعب‌العلاج قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

کنارگذاشتن درمان رایج؛ چالش پیش‌روی بیماران سرطانی

سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.