اظهارات خلاف واقع کاندیداها جرم انتخاباتی است
09 خرداد 1400 - 12:03
بازدید 129
5
دادستان کرمانشاه؛ دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از راه‌اندازی شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در کرمانشاه خبر داد و گفت: اظهارات خلاف واقع کاندیداها از مصادیق جرایم انتخاباتی است که با آن رسیدگی و برخورد می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «شهرام کرمی» با اشاره به در پیش بودن سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: با توجه به تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا تدابیری برای جلوگیری از تخلفات انتخاباتی کاندیداها در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بر این اساس، شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری و دادسرای کرمانشاه راه اندازی شده است.

دادستان کرمانشاه با تاکید براینکه تبلیغات زودهنگام کاندیداهای شوراها در حال رصد است، عنوان کرد: هرنوع فعالیت و تبلیغات علنی باید در بازه زمانی قانونی تعیین شده انجام گیرد، در غیر این صورت مشمول برخورد قانونی است.

وی با هشدار در خصوص اظهارات خلاف واقع برخی کاندیداها، اعلام کرد: اظهارات خلاف واقع کاندیداها از مصادیق جرایم انتخاباتی است که به آن رسیدگی و برخورد می شود.

کرمی با دعوت از کاندیداها به رعایت اخلاق انتخاباتی، عنوان کرد: از کاندیداها می خواهیم در تبلیغاتشان تنها به ارائه برنامه های خود بپردازند و از انتقاد و تخریب دیگر کاندیدها پرهیز کنند و هیچ اتهام زنی به دیگر کاندیداها نداشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه همه کاندیداها باید قوانین انتخاباتی را رعایت کنند، یادآور شد: سوء استفاده از امکانات دولتی توسط کاندیداها ممنوع بوده و در صورت مشاهده برخورد می شود.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی

دادستان کرمانشاه در ادامه از همه کاندیداها خواست تا نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در شرایط کرونایی کنونی اهتمام جدی داشته باشند و نیز ستادهای انتخاباتی از برگزاری تجمعات متراکم در فضاهای سرپوشیده اجتناب کنند.

کرمی اضافه کرد: باتوجه به نفود بالای فضای مجازی بین خانواده ها انتظار می رود کاندیداها بیشتر از این فضا برای تبلیغات خود استفاده کنند.

وی اعلام کرد: راه اندازی کارناوال های تبلیغاتی در این ایام نیز به طور مطلق ممنوع است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اخلاق مداری و رعایت پروتکل های بهداشتی کاندیداهای انتخاباتی مشارکت بالایی را در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شاهد باشیم.

بیشتر بخوانید:
امکانات بیت‌المال نباید هزینه تبلیغات انتخاباتی ‌شود
فرماندار همدان: راه‌اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی ممنوع است

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.