واکنش سارا فلاحی به نامه دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان : طبق ماده ۷۱می توانند مکاتبه کنند
03 تیر 1400 - 19:27
بازدید 697
6
نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این نامه ودرخواست مبلغ یکصد میلیون تومان از اعتبارات شهرداری ایلام ،آن را منطبق بر ماده 71قانون انتخابات شوراها دانسته واظهار داشت : دبیر هیات نظارت طبق ماده 71می تواند مکاتبه کند اما از این مکاتبه اطلاع ندارم
پ
پ

صبح امروز نامه درخواست دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ایلام به شهرداری ایلام مبنی بر واریز مبلغ یکصد میلیون تومان از بودجه شهرداری ایلام به حساب هیات نظارت بر انتخابات استان خبر ساز شد .

به گزارش گفتمان:هرچند با ارجاع این نامه از سوی شهردار ایلام به شورای شهر ایلام ،هنوز معلوم نیست که آیا شورای شهر با این درخواست موافقت نموده یا خیر ،اما واکنش رسانه ها وفعالین مجازی به این درخواست هیات نظارت بر انتخابات که این روزها عملکرد نظارتی آنان به چالش کشانیده شده جالب توجه بود .

به عقیده منتقدین به عملکرد هیات نظارت بر انتخابات و تسامح و تساهل آنان در مواجهه با تخلفات گسترده انتخاباتی در شعب اخذ رای مناطق مختلف استان ،درخواست این حجم از منابع با وجود پیش بینی قانونی منابع و اعتبارات هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها آن هم از بودجه شهروندان جای سوال و ابهام دارد .

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این نامه ودرخواست مبلغ یکصد میلیون تومان از اعتبارات شهرداری ایلام ،آن را منطبق بر ماده ۷۱قانون انتخابات شوراها دانسته واظهار داشت : دبیر هیات نظارت طبق ماده ۷۱می تواند مکاتبه کند اما از این مکاتبه اطلاع ندارم.

دکتر سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی استان در گفتگو با خبرنگار گفتمان گفت : از آنجاییکه منابع مشخصی برای تامین دستمزد اعضای هیات نظارت بر انتخابات در نظر گرفته نشده است ،براساس ماده ۷۱قانون انتخابات این منابع می بایست از طریق شرکت ها و موسسات غیر دولتی و دولتی تامین شود .

نماینده مردم استان بیان داشت : اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراها ماههاست بدلیل نبود منابع مشخص ،حق الزحمه ای دریافت نکرده اند و اصولا براساس قانون منابع مورد نیاز برای تامین حق الزحمه این افرادباید از طریق کمک دستگاههای تعیین شده در قانون تامین شود.

بیشتر بخوانید:
مصلحت اندیشی ها و رسمیت بخشیدن به تخلفات انتخاباتی در ایلام
ضرورت ابطال انتخابات شورای شهر در مناطق مختلف استان ایلام
اظهارات خلاف واقع کاندیداها جرم انتخاباتی است

وی افزود : درخواست دبیر هیات نظارت بر انتخابات استان نیز منطبق بر قانون است ،کما اینکه هیات نظارت بر انتخابات استان از طریق مکاتبه با دفتر نفت و گاز غرب نیزمبلغی را  برای تامین اعتبارات مورد نیاز در خواست نمود که مورد موافقت قرار نگرفت ،بعید می دانم شهرداری ایلام نیز با مبلغ درخواستی موافقت نموده باشد .

سارا فلاحی در پایان تاکید کرد: شایددرخواست دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان بدون هماهنگی با نمایندگان صورت گرفته اما نمی توان آن را شائبه مالی یا رفتاری غیر قانونی قلمداد کرد ،چرا که قانون انتخابات به صراحت تامین اعتبار مورد نیاز اعضای فعال در هیات های نظارت را مشخص کرده و این درخواست نیز در همین راستا صورت گرفته است .

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.