جای عضو اصلی شورای شهر سرپل‌ذهاب با علی البدل در بازشماری آرا جابجا شد
06 تیر 1400 - 19:33
بازدید 221
4
فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: بازشماری آرای تمامی صندوق های رای ششمین دوره انتخابات شورای این شهر با حضور هیات های اجرایی و نظارت شهرستان انجام شد که در نتیجه جای عضو اصلی پنجم با عضو عل البدل هفتم تغییر یافت و آرای دیگر اعضا نیز با تغییراتی اصلاح شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «نورالدین فرزادی پور» روز یکشنبه افزود: در فرآیند اجرای انتخابات، انتقادهای بسیاری از سوی فعالان سیاسی و اجتماعی شهرستان پس از اعلام نتیجه اولیه شمارش آرا در خصوص برگزاری انتخابات در شهر سرپل ذهاب مطرح شد.

وی اظهار داشت: هیات اجرایی انتخابات برابر قانون در اطلاعیه ای به تمام نامزدهای انتخاباتی  ۴۸ ساعت پس از اعلام نتیجه شمارش آرا فرصت اعتراض داد که در این خصوص جلسه ای با حضور هیات های اجرایی و نظارت و بازرسی برگزار شد و پس از رسیدگی برای اطمینان بیشتر ۱۰درصد از آرا بازشماری گردید.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: پس از بازشماری ۱۰درصد آرا برای اطمینان و اعتماد مردم بازشماری تمام صندوقهای رای در دستور کار قرار گرفت و مدت سه شبانه روز با تلاش تمام عوامل اجرایی و نظارت و دستگاه های اجرایی در مهلت قانونی کار شمارش تمام آرا انجام گرفت.

فرزادی پور ادامه داد: بازشماری تمام آرای صندوق های رای گویای سلامت انتخابات شهرستان بود زیرا که در ترکیب اصلی اعضای منتخب شهر تغییرات زیادی نداشت و تنها جای عضو منتخب پنجم و یک نفر از علی البدل تغییر یافت.

وی گفت: در میان ۳۹ صندوق انتخاباتی شورای شهر فقط یک صندوق مشکل عمده داشت که باعث این تغییر شد و آن هم صندوقی بود که همه دوستان اصرار بر بازشماری آن داشتند و این کار صورت گرفت.

اشکال در تنظیم صورتجلسه بوده است

وی افزود: صندوق مذکور محتویات آن تغییر نیافته ولی در تنظیم صورتجلسه اشکالاتی داشت و عضو شعبه ای که این تخلف را انجام داده و اعداد و ارقام را دستکاری کرده بود در تلاش برای شناسایی آن هستیم و در فرصت مناسب مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب ادامه داد: این اقدام صورت گرفته هم یک تخلف سیستماتیک نبوده و یک حرکت تعمدی از جانب یک نفر بوده که باعث تغییر در اعضای اصلی شورای شهر شده است.

وی اذعان کرد: در بازشماری آرای انتخابات شورای شهر سرپل ذهاب، آرای نفرات برگزیده و علی البدل دستخوش تغییرات (برخی کم و برخی زیاد) شد.

فرزادی پور گفت: نتیجه نهایی به این شکل است که آقایان بهرام اکبری با سه هزار و ۸۴۹رای نفر اول، علی مرادیان با سه هزار و ۵۷۵رای نفر دوم، حشمت صفری با سه هزار و ۵۶۲رای نفر سوم، کیوان امینی باسه هزار و ۳۱۹رای نفر چهارم و  قباد کریمی با ۲ هزار و ۷۶۸رای نفر پنجم به عنوان اعضای اصلی و نیز آقای شیرزاد صفری با ۲ هزار و ۷۲۵ رای نفر اول و  مسعود مروتی میرحصاری با ۲ هزار و ۵۰۴ رای نفر دوم علی البدل انتخاب شدند و این نتیجه نهایی در صورتجلسه نهایی تنظیم و به اطلاع عموم هم خواهد رسید.

او اضافه کرد: پیش از این بهرام اکبری با  سه هزار و ٩٢۶ رای، حشمت‌الله صفری با سه هزار و ٨٧٠ ‌رای، علی مرادیان با  سه هزار و ٧١٩، کیوان امینی با  سه هزار و ۶٩٣‌ رای و مسعود مروتی با  ۲ هزار و ٨٣٧ رای به عنوان اعضای اصلی و همچنین شیرزاد صیدی با ۲ هزار و ٨٣٣ رای و قباد کریمی با۲ هزار و ٧٧٢رای به عنوان اعضای علی البدل شورای شهر انتخاب شدند.

وی گفت: مسوولیت برگزاری انتخابات با فرماندار و وزارت کشور است ولی همه واقف هستند که اگر مردم نباشند انتخاباتی برگزار نمی شود و اگر عوامل نظارتی و اجرایی و یا حتی نامزدهای انتخاباتی نباشند بازهم انتخاباتی برگزار نخواهد شد از این رو برگزاری سالم انتخابات نیازمند این است که نامزدها و ستادهای تبلیغات آن ها به دنبال تغییر در فرهنگ انتخاباتی مردم نباشند و روش های تبلیغی صحیح را انتخاب کنند.

او ادامه داد: فرآیند انتخابات ۲۸ خرداد در شهرستان با وجود همه توطئه ها و نقشه های شوم دشمن برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای برگزار شد.

فرزادی پور افزود: مردم بصیر و انقلابی سرپل‌ذهاب با شعور و معرفت و دانایی و دلبستگی به نظام و انقلاب را با حضور حداکثری و مشارکت بیش از ۶۳درصدی در پای صندوق های رای به نمایش گذاشتند.

مردم بازهم حماسه خلق کردند

فرماندار سرپل ذهاب گفت: انتخابات نیازمند بیش از ۲هزارنفر در هیات های اجرایی و نظارت و امنیت بود که با وجود بزرگی این رویداد سیاسی  و اجتماعی با همکاری امام جمعه انقلابی شهرستان و همراهی اعضای شورای تامین و مدیران ادارات و دستگاه های اجرایی و همدلی مردم برگزار شد.

وی تصریح کرد: اولویت ما در انتخابات جلب مشارکت مردم بود که با ورود امام جمعه سرپل ذهاب، برگزاری جلسات مختلف و تلاش گروه های مختلف، معتمدان و متنفذان، اقوام و مذاهب مختلف و علما و روحانیت شیعه و اهل تسنن و بزرگان و سادات جامعه یارسان این مشارکت محقق شد.

وی ادامه داد: انتخابات با حضور ۵۵نفر نامزد در ششمین دوره شورای اسلامی شهر سرپل ذهاب وارد فاز اجرایی شد که انتخابات آسیب هایی هم در کل استان داشت که  تاثیر منفی برخی نامزدها بر روی مردم و استفاده از شگردهای غلط و غیرقانونی برای جلب آرای مردم بود.

فرزادی پور گفت: اولین وظیفه شورای شهر حرکت در مسیر اصلاح فرهنگ انتخاباتی مردم است که مردم بدون دغدغه و بدون نیاز به تطمیع و آزادانه افراد شایسته را انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید:
واکنش سارا فلاحی به نامه دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان : طبق ماده ۷۱می توانند مکاتبه کنند
مصلحت اندیشی ها و رسمیت بخشیدن به تخلفات انتخاباتی در ایلام

ایشان افزود: کسانی که می خواهند نامزد شوند و خود را لایق رسیدن به این جایگاه می دانند اولین شرط برای آنها این است که با خدای خود خلوت کرده و حاضر نشوند که برای رسیدن به یک کرسی از هرشیوه ای استفاده کرده و به هرکاری دست بزنند.

وی بیان کرد: مردم برای انتخاب کسی که می خواهند چهار سال مقدرات شهر را به او واگذار می کنند نباید با در نظر گرفتن منافع شخصی و چشم‌داشت فردی، منافع عمومی را نادیده بگیرند زیرا اگر کسی چهار سال خدمت مفید و صادقانه برای شهر داشته باشد خیلی بهتر است.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه برگزار شد.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار تن جمعیت دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.