۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شده‌اند
19 مرداد 1400 - 10:05
بازدید 107
6
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۲۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان واکسن کرونا دریافت کرده اند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: دکتر محمودرضا مرادی اظهار کرد: تاکنون بیش  ۴۴۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان کرمانشاه تزریق شده که حدود ۳۶۰ هزار دوز مربوط به نوبت اول و مابقی نوبت دوم واکسیناسیون است.

وی جمعیت هدف واکسیناسیون که شامل افراد بالای ۱۸ سال است را در استان حدود یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۲۵ درصد این افراد نوبت اول و پنج درصد آنان نوبت دوم واکسن کرونا را نیز دریافت کرده اند.

مرادی گفت: میانگین درصد نوبت اول واکسیناسیون در کشور ۲۱ درصد است که در استان با ۲۵ درصد بیش از میانگین کشوری خدمت واکسیناسیون انجام شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۸ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و بیش از ۴۶ درصد جمعیت بین ۵۰ تا ۶۰ سال استان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

هنوز ابتدای پیک پنجم هستیم

مرادی همچنین در جلسه مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه متاسفانه بیماری کرونا در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه سیر صعودی دارد، گفت: هنوز در ابتدای پیک پنجم بیماری قرار داریم و به احتمال زیاد در چند هفته آینده با تعداد زیاد بیماران بستری، سرپایی و مرگ و میر مواجه خواهیم شد.

وی گفت: از دلایل افزایش بیماران و آغاز پیک پنجم کرونا، تجمعات ناشی از انتخابات شورای شهر، برپایی مراسم عزا و عروسی و دورهمی ها و میهمانی ها می باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و برگزاری جلسات عزاداری، گفت: این امر می ‌تواند منجر به گردش سریع ویروس و افزایش بیماری شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: باید آمادگی لازم در خصوص تامین دارو و تجهیزات پزشکی و تخت های بستری را داشته باشیم و برنامه ریزی و پیش بینی های لازم را انجام دهیم تا از کرونا عقب نمانیم.

بیشتر بخوانید:
بیش از ۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کرمانشاه شده است
ارسال اولین محموله واکسن کرونا به کرمانشاه تا پایان هفته

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.