مراسم تحلیف اعضای شورای شهر کرمانشاه برگزار شد
24 مرداد 1400 - 16:41
بازدید 107
3
مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمانشاه روز یکشنبه با حضور «فضل الله رنجبر» فرماندار در سراسری جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: فرماندار کرمانشاه در این نشست گفت: شورای ششم باید با یک دیدگاه جدید آغاز به کار کند و از هرگونه فرصت سوزی جلوگیری کند، زیرا برخی از روش‌های گذشته شورای شهر کرمانشاه قابل قبول نیست.

«فضل الله رنجبر» با بیان اینکه شورای ششم باید به گونه ای رفتار کند که الگوی سایر شوراها در سطح استان باشد، گفت: امیدوارم با رفتار و مواضع و عملکرد خوب شما که کمر همت به خدمت بسته اید از همه فرصت ها برای خدمتگزاری به مردم استفاده شود.

وی اظهار داشت: اختلاف نظر و تضارب افکار و آرا وجود دارد فلسفه شورا هم همین است اما این اختلاف نظر برای پیشبرد امور شهر موثر است و باید تلاش کنیم برای حفظ منافع عمومی مردم اگر اختلاف نظر و دیدگاهی برای انجام کارها وجود دارد باید در یک جایی آن را ببریم و قطع کنیم.

فرماندار کرمانشاه خطاب به اعضای شورای شهر گفت: الان شما نماینده بیش از یک میلیون نفر جمعیت کرمانشاه هستید و بار مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارید، شما به عنوان نماینده این مردم مدیون آنها هستید.

وی اضافه کرد: خواهش من این است که حضور خود را در جلسات شورا و ادارات پررنگ کنید چون کرمانشاه نیازمند تفاهم، مساعدت و همدلی همه ما است و باید در کنار هم امور را پیش ببریم.

بعد از سخنان فرماندار کرمانشاه، هاشم درویشی به عنوان رییس سنی و سیدمیثم موسوی اجاق و پوریا فخری به عنوان جوانترین اعضا به سمت منشی های اول و دوم شورای شهر کرمانشاه انتخاب شدند.

هاشم درویشی در این نشست گفت: اگر به شورا به عنوان یک پارلمان شهری نگاه کنیم دارای قدرت اجرایی است که شاید در اختیار یک نماینده مجلس نباشد اما استفاده از این قدرت چند مولفه پاکدامنی، تعهد، تخصص، کارآمدی و وقت گذاشتن برای این موضوع را می طلبد.

وی افزود: شورای شهر می تواند با یک رای و تفکر جمعی هم مصوب کند هم دستور به اجرای مصوبات بدهد و هم خودش نظارت داشته باشد، در واقع یک پارلمان محلی است که دارای سه مولفه در حوزه های اجرایی، قضایی و قانون گذاری است.

رییس سنی شورای شهر کرمانشاه اضافه کرد: امروز باید چهره شورا را تطهیر کنیم شورایی که از منزلت و جایگاه والایی برخوردار است و براساس قانون در تمام اموری که در حوزه شهری است می تواند مداخله کند حتی در حوزه انتظام و امنیت هم دارای نظر است.

درویشی گفت: در شرایط کنونی بهترین عملکرد شورا توجه به مردم محروم و حاشیه شهر است که تحت شرایط سختی زندگی می کنند و از مدیران عالی اجرایی استان می خواهم که شان شورا را مطابق قانون و مطابق جایگاه معنوی آن حفظ کنند.

در انتخابات ششمین دوره شورای شهر «کامران ملکی»، «سید احسان احسانی»، «سید پیمان موسوی»، «احسان حیدریان»، «سید حجت‌الله موسوی اجاق»، «رسول آزادی»، «هاشم درویشی»، «سالار احمدزاده»، «پوریا فخری»، «سید میثم موسوی اجاق» و «کامبیز غلامی» به عنوان ۱۱ منتخب اصلی شهر کرمانشاه برگزیده شدند.

در این انتخابات «خسرو زرافشانی»، «علی فتاحی طهنه»، «حیدر حیدری»، «طیب حیدری»، «شهریار نعمت»، «فردین امیری» و «هوشنگ عندلیب» نیز به عنوان هفت عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

کلانشهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید:
اولتیماتوم فرماندار به رئیس شورای شهر کرمانشاه
فرماندار کرمانشاه: صحت انتخابات شوراهای شهر شهرستان کرمانشاه تایید شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.