۸۴ درصد معلمان کرمانشاهی واکسن کرونا را تزریق کرده اند
02 شهریور 1400 - 17:32
بازدید 171
4
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از واکسینه شدن بیش از ۸۴ درصد فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش این استان در مقابل ویروس کرونا خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمانشاه، روز سه‌شنبه به نقل از ماشاءالله پروین اعلام کرد: ۸۴ درصد فرهنگیان استان در طرح واکسیناسیون معلمان دوز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و مابقی فرهنگیان استان نیز یا بر اساس شرایط سنی و یا به دلیل اینکه عوامل اجرایی انتخابات بودند، قبلا واکسینه شده‌اند.

او همچنین احتمال داد: تعدادی از معلمان و فرهنگیان که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند، ممکن است مانند برخی از آحاد جامعه به دلایل شخصی تمایلی به تزریق واکسن نداشته باشند.

پروین افزود: حدود ۳۰ هزار معلم با احتساب معلمان مدارس غیردولتی در فهرست واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان کرمانشاه بودند که دوز اول واکسیناسیون فرهنگیان همزمان با سراسر کشور از عید غدیر آغاز و تا ۲۶ مرداد ادامه پیدا کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص زمان تزریق دوز دوم واکسن کرونای فرهنگیان نیز اظهار کرد: با توجه به اینکه تزریق دوز دوم واکسن کرونا ۲۸ روز پس از تزریق دوز اول انجام می‌شود، لذا تزریق دوز دوم واکسن برای فرهنگیان استان از هفتم شهریور ماه آغاز  و به مدت ۲۰ روز ادامه خواهد داشت.

پروین با بیان اینکه براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی افراد با ارائه کارت واکسیناسیون دوز اول در هر مرکز واکسیناسیون دیگری می‌توانند دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کنند، گفت: با این حال مراکز واکسیناسیون آموزش و پرورش برای تزریق دوز دوم واکسن فرهنگیان آماده است.

وی ادامه داد: در شهر کرمانشاه سه مکان شامل هنرستان صنایع شیمیایی، سالن ورزشی بعثت و سالن ورزشی کانون امام خمینی(ره)  به ترتیب برای واکسیناسیون معلم‌های نواحی یک، دو و سه آموزش و پرورش شهر کرمانشاه و در شهرستان اسلام آباد غرب هم یک مرکز برای واکسیناسیون فرهنگیان در نظر گرفته شده است در بقیه شهرستان‌ها کار واکسیناسیون معلمان و کارکنان آموزش و پرورش در پایگاه‌های مرکز بهداشت انجام خواهد شد.

حدود ۳۳۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه دانش آموز است وحدود ۳۰ هزار نفر معلم و فرهنگی است.

استان کرمانشاه ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای دارای سکنه دارد.

بیشتر بخوانید:
مرحله دوم واکسیناسیون کرونا از فردا در کرمانشاه آغاز می‌شود
مردم برای دریافت واکسن کرونا وارد هیچ سامانه‌ای نشوند

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.