کتاب «زیگزاگ روی دردهای موازی» اثر نویسنده اسلام آبادی منتشر شد
15 مهر 1400 - 9:53
بازدید 141
5
انتشارات آون کتاب «زیگزاگ روی دردهای موازی» اثر «رقیه نیک‌پی» نویسنده اهل شهرستان اسلام آباد غرب متخلص به «افسون» رادر ۱۸۷ صفحه چاپ و روانه بازار کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: این نویسنده که عضو انجمن ادبی – پژوهشی فرا روایت در شهرستان اسلام ‌آبادغرب است گفت : این کتاب مجموعه ای فرا روایت است که در مکتب فرا روایت به عنوان یکی از جریانات آونگارد ادبیات معاصر ایران نوشته شده و از لحاظ محتوایی متکی بر ژانر روانشناسی است.

وی افزود: در مکتب پایایسم «فرا» به معنای فراگیری بکار رفته است و بر این مبنا فراروایت یعنی فراگیری روایت یا روایت های متضاد در هر دانش و هر سطحی که باشند.

این نویسنده در ادامه گفت: در ادبیات ۲ گونه شعر و داستان، روایت های متضاد هستند که مکتب فرا روایت با تکیه بر اصول و مولفه های خود از جمله اصل فراگیر، اصل همراهی و اصل سهم گرایی توانسته است که این ۲ گونه را در یک همراهی قرار دهد تا بتواند بر مبنای سهم گرایی آنچه که این دو زبان مستقیم و غیر مستقیم(داستان و شعر) از هم دارند که در معنا، تصویر، موسیقی و روایت است به سمت گونه سومی در کنار ۲ گونه مذکور رهنمود کند، که در مکتب فرا روایت، این گونه به عنوان فرا روایت مطرح است.

نیک پی ادامه داد: در گونه فرا روایت شعر و داستان بر پایه سهمی که گفته شد از هم دارند به مخلوط وارگی زبانی می رسند و از طرفی در گونه فرا روایت فرم از تک روایتی به سمت فرا روایتی رفته و هر اثر باید حداقل دارای دو روایت باشد که روایت ها هر کدام با کاملیتی رسیده باشند و از لحاظ عناصری بتوان آنها را در سطح قابل قبولی دانست.

بیشتر بخوانید:
سه رمان از بانوان نویسنده­ کرمانشاهی
صنعت چاپ و نشر کشور در خطر است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.