بخش بزرگی از مشکلات همدان ریشه در آمارهای نادرست مسئولان دارد
03 دی 1400 - 14:57
بازدید 108
6
استاندار همدان گفت: بخش بزرگی از مشکلات و موانع ریشه در آمارهای نادرست از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تاکنون ارائه می‌شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بهار با اشاره به لزوم تقویت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی مردم توجه به ثبات در تولید و اشتغال در استان را ضروری دانست و اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم به بحث تولید ریشه در بیانات مقام معظم رهبری دارد که در چند سال‌ اخیر تاکیدشان بر تولید و حمایت از آن بوده است.

وی با بیان اینکه ما باید با همت و توان بیشتری این شعار سال را در کشور به‌ویژه استان همدان عملی و اجرایی کنیم افزود: مهم‌ترین سرفصل‌های دولت سیزدهم سلامت مردم، تقویت معیشت، تنظیم بازار و مسکن بود.

استاندار همدان با این توضیح که در ذیل معیشت، موضوع تولید و اشتغال و حمایت از آن، پیگیری و در راستای تقویت و حمایت از تولید اقدام شود گفت: اگر به دنبال تقویت معیشت و ارتقا کیفیت زندگی مردم باشیم باید در موضوع تولید و اشتغال در استان، ثبات ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در استان، بخش بزرگی از مشکلات و موانع ریشه در آمارهای نادرست از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی دارد که تا کنون ارائه می‌شده است مطرح کرد: یکی از شاخص‌های تخصیص بودجه استانی، نرخ بیکاری است و اگر استانی نرخ بیکاری آن پایین باشد بودجه کمتری به آن اختصاص خواهد یافت‌.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در ارائه آمارها و گزارش عملکردهای خود، واقعیت را بیان کنند عنوان کرد: تعداد نفوس و مسکن یا جمعیت استان نیز یکی از شاخص‌های تخصیص اعتبارات استانی است که در سرشماری انجام شده، ۱۳۰ هزار نفر به آمار پیشین اضافه شده است که باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی با همه توان و ظرفیت خود، در راستای رفع و حل مشکلات تولیدکنندگان بکوشند اظهار داشت: مشکلات تولیدکننده، زاییده خود‌ تولید‌کننده‌ها نیستند بلکه متاثر از تغییر و تحولاتی چون نرخ ارز و قیمت‌ها است که در سطح جهان و ایران رخ می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: نوع گسترده ویروس کرونا در جهان و کشور، بسیاری از قیمت‌ها و خدمات افزایش، برخی از کالاها مانند مواد غذایی، دانه‌های روغنی و گندم نایاب و کم شده‌اند.

وی همچنین افزود: بانک‌ها نیز با تسلط و کارشناسی دقیق‌تری، شرایط و وضعیت ایجاد شده به ویژه افزایش قیمت‌ها یا تغییر نرخ ارز، را بررسی و منطبق با آن، از تولید‌کننده‌ها حمایت و پشتیبانی کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه بخش خصوصی نیز باید سرعت‌ عمل را در دستور کار خود قرار داده و با شرایط زمانی و مکانی امور خود را پیش ببرد تا دچار گرفتاری نشود مطرح کرد: برخی از مشکلات و مسائل نیز ریشه در پیچ و خم قوانین دست‌ و‌ پا‌گیر دارند که خروج از آن کار ساده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید:
همدان استانی مغفول مانده با ظرفیت هایی سرشار از برندسازی
استاندار همدان: اشتغال بیشترین درخواست مردم در سامانه سامد است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.