حمایت از تولید‌ در دولت سیزدهم شتاب بیشتری می‌گیرد
18 دی 1400 - 12:03
بازدید 134
4
استاندار همدان: استاندار همدان گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که در رفع موانع و حمایت از تولید‌ شتاب بیشتری ایجاد کند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی‌فرزاد در سفر یک روزه  خود به شهرستان رزن، با حضور در دفتر حجت الاسلام علی‌اکبر منصوری امام جمعه رزن اظهار داشت: به تاسی از سیاست‌های دولت سیزدهم، حضور در بین مردم و تلاش در جهت کسب و جلب رضایت آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین ضمن ارتباط و حضور در بین مردم، از این طریق در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار خواهیم گرفت.

استاندار همدان گفت: در هر سفر به شهرستان‌ها، سعی می‌شود، بازدیدهای میدانی از کلیه واحدهای تولیدی انجام گیرد.

قاسمی‌فرزاد در ادامه با اشاره با اهمیت بازدید از شهرستان‌های تابع بیان کرد:  با سفر به شهرستان‌های استان، از واحدهای تولیدی که موانع و مشکل خاصی دارند بازدیدهای مستمر انجام می‌گیرد و در ادامه به دنبال رفع موانع آن‌ها در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خواهیم بود.

وی در بخش دیگری به شرح جزئیات برنامه‌های خود در این سفر پرداخت و‌ گفت: در ادامه بازدیدها، در سنگر عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان حضور پیدا می‌کنیم و سپس بازدیدها را از سر خواهیم گرفت.

قاسمی فرزاد افزود: اگر به سیاست‌های دولت و منویات مقام معظم رهبری توجه کنیم، سفر به شهرستان‌ها و بازدیدها در راستای حمایت از تولید و اشتغال است.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به حفظ سلامت مردم در شرایط کرونایی اظهار داشت : نخستین گام و اولویت دولت و به دنبال آن در استان و سایر شهرستان‌ها، حفظ سلامت مردم در شرایط شیوع ویروس کرونا است. با انجام و اجرای طرح جامع شهید سلیمانی در ستاد استانی مدیریت کرونا همدان، با همراهی و همکاری سپاه، دیگر نیروهای مسلح و نیروی بسیج توانست نقش موثری در پیشبرد امور ستاد و حفظ سلامت مردم ایفا کند.

وی در این راستا تصریح کرد: با واکسیناسیون گسترده‌ای که انجام گرفت، در سطح کشور، ایمنی اولیه جامعه به‌طور چشم‌گیری تامین شد.

استاندار همدان، از ضرورت شتاب در کارها گفت، و تصریح کرد: آنچه که مورد نظر دولت سیزدهم بوده، این است که در رفع موانع و حمایت از تولید‌ شتاب بیشتری ایجاد شود، تا گردش زندگی مردم به نحو مطلوبی انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شهرستان رزن، گفت: این شهرستان، با توجه به موقعیت تاریخی و علمی‌اش، در برخی را شاخص‌های کشوری و استانی در زمینه‌های مختلف، پیشگام است. وجود علمایی چون آیت‌الله معصومی، شهید مفتح، آیت‌الله شوندی و آیت‌الله نوری در استان و شهرستان رزن، نشان از این دارد که رزن، عالم‌پرور و نسبت به آن توجه ویژه دارد.  شهرستان رزن در حوزه اشتغال، تولید و ایجاد اشتغال در استان پیشرو و پیشگام است.

قاسمی فرزاد افزود: با توجه به حمایت‌ها و رخدادهایی که به همت نماینده مردم این شهرستان رخ داده، شاخصِ بیکاری در رزن پایین است، و در برخی مواقع، برای تامین نیروی انسانی واحدهای تولیدی از شهرهای هم‌جوار نیرو کار، وارد می‌شود.

استاندار تصریح کرد: بیش از ۱۷ درصد از فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی شهرستان رزن، در حوزه کشاورزی است.

وی با تاکید بر تقویت و حمایت واحدهای تولیدی، گفت: گرچه بخش‌های صنعتی و واحدهای تولیدی شهرستان رزن در حال فعالیت‌ هستند، اما بی شک، نیاز به تقویت و حمایت بیشتری دارند. یکی از اقداماتی که در حوزه کشاورزی در شهرستان رزن انجام گرفته و نمود بیرونی نیز دارد، احداث گلخانه‌ها و دام‌پروری صنعتی است.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر احتمالی رئیس جمهور به استان همدان، گفت: سعی می‌شود، در استان و شهرستان‌ها، پروژه‌هایی را که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند، شناسایی و در برنامه سفر ریاست جمهوری به همدان برای تصویبِ جذب اعتبارات، طرح و ارائه خواهند شد.

قاسمی فرزاد در پایان گفت: افق و چشم‌انداز شهرستان رزن، در مسیر مطلوبی قرار گرفته و امیدواریم مسئولان این شهرستان توجه ویژه‌ای به بحث تولید و اشتغال و همچنین پروژه‌های عمرانی از جمله راه‌های مواصلاتی آن داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
بانک‌ها حق تعطیل کردن واحدهای تولیدی همدان را ندارند
معاون استاندار همدان از رفع موانع فعالیت چهار واحدتولیدی استان خبر داد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.