سند مالکیت بیش از یک هزار هکتار از عرصه‌های کشاورزی کردستان صادر شد
20 بهمن 1400 - 13:09
بازدید 136
6
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال سند مالکیت یک هزار و ۱۳۱ هکتار از عرصه‌های کشاورزی در استان صادر شده است.
پ
پ

به گزارش گفتمان: پیمان ملکی روز چهارشنبه اظهار داشت: با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده این میزان عرصه کشاورزی در کمیسیون‌های مربوطه در شهرستان‌های استان تعیین تکلیف و اسناد آنها به نام بهره‌ برداران صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی و صدور سند برای رفع موانع تولید و کاهش اختلافات حقوقی فی مابین بهره برداران و کشاورزان با اراضی منابع ملی انجام می‌شود، افزود: در قالب اجرای قانون موضوع ماده ۵۴ رفع موانع تولید نسبت به رفع تداخل اجرای مقررات موازی از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹ پلاک به مساحت ۶۶ هزار و ۵۹۵ هکتار اقدام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان آذر ماه سال جاری هم ۲۳۸ پلاک به مساحت ۳۴۵ هزار و ۷۸۸ هکتار رفع تداخل شده است.

ملکلی یادآور شد: در اجرای قانون جامع حدنگاری ( کاداستر ) و سند دار کردن اراضی کشاورزی  از ابتدای طرح در سال ۱۳۹۵ تاکنون در سطح ۴۲۰ پلاک به مساحت ۳۸۶هزار هکتار قرارداد منعقد شده و در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: اقدامات مربوط به برداشت زمینی ۱۲۹ پلاک به مساحت ۸۱ هزار هکتار انجام شده و برای جانمایی در سامانه حدنگاری کشور به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان ارسال شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: پس از جمع آوری اطلاعات توصیفی و مالکیتی عرصه‌های مذکور توسط مهندسین مشاور ذیربط و تایید آنها توسط مراجع نظارتی سازمان و طی مراحل قانونی بهره‌برداران و کشاورزان برای صدور سند کاداستر به ادارات ثبت معرفی می شوند.

ساماندهی و تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی در راستای رعایت حقوق متقابل دولت و مردم در امور مربوط به اراضی ، تثبیت مالکیت بهره برداران در عرصه‌های کشاورزی در قالب قانون تعیین تکلیف وضعیت ثبتی اراضی و ساختمان‌های فاقد سند انجام می‌شود.

سازمان امور اراضی کشور در هفتم بهمن ماه سال ۱۳۷۱ با ادغام تشکیلات سازمان اصلاحات ارضی و ستاد مرکزی هیأت‌های هفت نفره، تاسیس شد. سازمان امور اراضی کشور از این تاریخ به عنوان سازمانی مستقل و وابسته به وزارت کشاورزی (و پس از ادغام وزارت جهاد کشاورزی) با تنوعی از وظایف و ماموریت‌های حاکمیتی در حوزه زمین فعالیت می کند. «حفظ کاربری، یکپارچه سازی اراضی، ساماندهی و تثبیت مالکیت و توسعه اراضی» حوزه‌های اصلی ماموریتی سازمان در راستای مدیریت بر اراضی کشاورزی و واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی است.

بیشتر بخوانید:
اولویت برنامه‌های استان کردستان توجه به بخش کشاورزی است
توسعه اراضی آبی در کردستان اولویت جهاد کشاورزی است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.