آبدانان زرد است اما مردم صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشته اند
29 بهمن 1400 - 15:11
بازدید 205
3
سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود جلب می کند نقشه کرونایی است که آمار کرونایی آبدانان در صدر نقشه و زردی رنگ آن در روی نقشه حسابی تو ذوق می زند. از زمان اوج گیری کرونا در پیک ششم آمار مبتلایان این شهرستان روزانه بسیار بلا بوده و در قیاس با جمعیت کم آن همواره مقام دوم یا سوم پس از مرکز استان به خود اختصاص داده است.
نویسنده : بهروز مردانی
پ
پ

گفتمان:سوالی که ذهن هر مخاطبی را به خود جلب می کند نقشه کرونایی است که آمار کرونایی آبدانان در صدر نقشه و زردی رنگ آن در روی نقشه حسابی تو ذوق می زند.

 از زمان اوج گیری کرونا در پیک ششم آمار مبتلایان این شهرستان روزانه بسیار بلا بوده  و در قیاس با جمعیت کم آن همواره مقام دوم یا سوم پس از مرکز استان به خود اختصاص داده است.

اگر نگاهی به آمارهای کرونایی شهرستان آبدانان در هفته جاری داشته باشیم می بینیم که:

شنبه: ۴۵ مورد مبتلا و ۴ مورد بستری

یک شنبه: ۵۹ مورد مبتلا و ۵ مورد بستری

دوشنبه: ۸۱ مورد مبتلا و ۸ مورد بستری

سه شنبه: ۸۸ مورد مبتلا و ۱۰ مورد بستری

چهارشنبه: ۷۹ مورد مبتلا و ۳ مورد بستری

پنج شنبه: ۹۲ مورد مبتلا و ۷ مورد بستری

و امروز جمعه: ۹۴ مورد مبتلا و ۷ مورد بستری داشته است

و از مهمترین معیار رنک بندی یکی از موارد فوق یعنی افزایش تعداد تست مثبت در یک جمعیت خاص و نیز افزایش میزان بستری ها می باشد که شهرستان آبدانان هر دو مورد فوق را برای قرار گرفتن در وضعیت قرمز دارا می باشد

اینک چرا در وضعیت زرد قرار دارد نوعی دهن کجی به مردم و عدم اعتماد به نوع رنگ بندی کرونایی است.

چرا که این روزها حال و روز شهروندان آبدانانی کاملا گویای همه چیز بطوریکه اکثر خانواده ها درگیر کرونا و زمین گیر شدن و نیز بیمارستان این شهر که در حد درمانگاه محقری است پاسخگوی این حجم بیمار نداشته و از زمان پیدایش کرونا با شکل گیری هر پیک  فریاد جوابگو نبودن آن گوش فلک را کر کرده است ولیکن آنجا که باید صدایش شنیدن شود با رنگ کردن آمارها سرپوشی بر نداشته های آبدانان گذاشته و تا کنون اقدام عاجلی صورت نگرفته است.

باید اشاره کرد که مردمان دیار آبدانان نجیب و صبورند و همواره با سیلی صورت خود را سرخ و هیچ گاه در برابر نداشته و کمبودها از روی حجب و حیا چیزی نگفته اند.

 اما کرونا با همه شومی، بلایا و مکافاتش تبدیل به تریبون و صدای مردم این خطه و وسیله ای برای اعلام کبود امکانات بهداشتی، تجهیزات و نیروی متخصص پزشکی، فضاهای بهداشتی درمانی و همچنین نداشتن بیمارستانی در حد، اندازه و شأن جمعیت مردم این دیار شده است.

انگار کرونا ماموریتی مخصوص دارد که به ما یاد آوری کند که عصر حاضر عصر امراض و بیماریهایست و مهمترین موضوع ترمیم و تجهیز زیرساختهای بهداشتی درمانی و افزایش امکانات این حوزه می باشد. فلذا برای ششمین بار کرونا کمبودهای آبدانان را یادآوری و گوش زد کرد حال این متولیان هستند که برای یکبار هم که شده صدای کرونا بشنوند و پاسخی در خور ارایه کنند.

بیشتر بخوانید:
افزایش نگران کننده آمار کرونایی در آبدانان
کرونا در آبدانان همچنان می تازد/ظرفیت بیمارستان تکمیل می باشد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.