سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: در مذاکرات وین، هنوز ۶ تا ۷ مورد از تحریم‌ها محل اختلاف است
16 اسفند 1400 - 17:59
بازدید 268
7
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از برگزاری نشست فوق العاده کمیسیون متبوعش در راستای بررسی میزان رعایت قانون مصوب مجلس در روند مذاکرات وین خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست فوق العاده روز گذشته (یکشنبه ۱۵ اسفندماه) کمیسیون متبوعش، به خانه ملت گفت: در این نشست اعضای کمیسیون در خصوص آخرین تحولات مذاکرات وین بحث و تبادل نظر کردند.

وی با اشاره به اینکه در جریان مذاکرات و تفاهم‌های صورت گرفته، نظرات طرفین در بحث تحریم‌هایی مانند فروش نفت، تبادل مالی، کشتیرانی و … به همدیگر نزدیک شده است، ادامه داد: در واقع در بیشتر موارد جمهوری اسلامی ایران با گروه ۱+۴ به نقطه مشترک و توافق به صورت شفاهی رسیده، اما ۶ الی ۷ مورد از تحریم‌ها باقی مانده که برای کشورمان مهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه اگر طرف‌های غربی حسن نیت و جدیت داشته باشند، مسائل اختلافی حل شدنی است افزود: بدون شک قبل از اینکه این موارد تعیین تکلیف شوند، رضایت به توافق بد نمی‌دهیم و زیر بار چنین موضوعی نخواهیم رفت.

عباس زاده مشکینی گفت: تحریم‌هایی مانند آیسا، کادسا، ویزا و تحریم برخی نهاد‌ها مانند سپاه پاسداران باید حل شود لذا خیلی هم اهل ضرب الاجل نیستیم و اعتقاد داریم اگر مذاکرات یک ماه هم طولانی شود، بهتر خواهد بود تا موارد مذکور به نتیجه برسد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته طرف‌های غربی در حوزه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان نگرانی‌هایی دارند که برای رفع آن‌ها در چارچوب پادمان همکاری می‌کنیم تا موضوعات شفاف شود و همچنین محدودیت‌هایی که بدون منطق و غیرقانونی علیه‌مان اعمال کردند، برطرف شود.

بیشتر بخوانید:
خبرهای خوبی از وین به گوش نمی‌رسد
برجام از اولویت اول نظام خارج شده
روحانی: نمی‌گذاریم کسانی پایان تحریم را به تاخیر بیاندازند/ مخالفان دولت با مخالفان جمهوری‌اسلامی همسو شده‌اند/برجام بی‌عیب نیست، بی نقص خداست

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.