طرح عمومی شدن مجموعه‌های ورزشی آموزش و پرورش در چهارمحال وبختیاری آغاز شد
25 اسفند 1400 - 23:46
بازدید 101
5
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح آزادسازی و مردمی شدن مجموعه‌های ورزشی تحت پوشش این اداره کل با رویکرد خانواده‌محوری خبر داد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: افشین امیریان روز چهارشنبه در آیین طرح آزادسازی و مردمی‌سازی‌ مجموعه‌های‌ آموزشی و ورزشی (طرح شهید خرازی) مجموعه ورزشی شهدای آموزش و پرورش افزود: این طرح در راستای ترویج ورزش‌های عمومی در بین خانواده‌ها، ایجاد نشاط و شادی، کنترل و کاهش وزن و چاقی دانش‌آموزان، استفاده همه مردم به خصوص دانش‌آموزان و اولیای آنها از فضاهای ورزشی و برقراری عدالت آموزشی و ورزشی در مناطق اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح در اولویت قرار دادن حضور اولیا همراه با دانش‌آموزان برای استفاده از امکانات ورزشی موجود در آموزش و پرورش مورد تاکید است و در فاز نخست، مجموعه ورزشی شهدای شهرکرد آزادسازی شد و از ابتدای سال آینده نیز در ۱۷ منطقه آموزشی استان ۱۷ مجموعه ورزشی برای استفاده اولیا به همراه دانش‌آموزان آزادسازی خواهد شد.

به گفته وی،هم‌اکنون سرانه ورزشی سرباز و سرپوشیده در استان ۳۶ صدم مترمربع است که توسعه سرانه ورزشی به خصوص فضای ورزشی سرپوشیده در مدارس دخترانه در اولویت برنامه‌های آموزش و پرورش استان قرار دارد.

وی به اجرای طرح کوچ در سال تحصیلی گذشته در مدارس استان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: پس از ارزیابی این طرح ۶.۲ درصد دانش‌آموزان چاق، ۱۷.۷۴ درصد افزایش وزن، ۴.۶۹ درصد لاغر بودند که برای مقابله با چاقی و اضافه وزن دانش‌آموزان، باید فرهنگ ورزش و تحرک بین دانش‌آموزان و خانواده‌ها نهادینه شود.

معاون امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت افراد به خصوص کودکان، جوانان و نوجوانان گفت: توجه به حوزه تربیت بدنی در کنار آموزش و تعلیم و تربیت یک امر ضروری است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

علی حیدری گوجانی افزود: توسعه تربیت بدنی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای آموزشی است که این امر نیازمند توسعه بیشتر در سطح استان به خصوص مناطق محروم است.

وی با اشاره به وجود مدارس کانکسی در سطح استان افزود: تا ۲ سال آینده تمام کلاس‌های درس که در کانکس برگزار می‌شود جمع‌آوری و مدرسه جدید در این مناطق احداث خواهد شد.

در سال تحصیلی جاری ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در ۲هزار و ۳۰۰ فضای آموزشی مشغول علم‌آموزی هستند.

بیشتر بخوانید:
۲۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری توسط خیرین ساخته شد
تامین نیازهای آموزشی چهارمحال و بختیاری پیگیری شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.