حمایت از ایده‌های نوآورانه در اولویت است
01 فروردین 1401 - 12:49
بازدید 80
5
استاندار کرمانشاه: استاندار کرمانشاه در پیام نوروزی خود ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، گفت: حمایت ویژه از کسب و کارهای دانش محور و ایده‌های نوآورانه در عرصه تولید در کرمانشاه اولویت قرار می‌گیرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهمن امیری مقدم» اظهار کرد: آغاز بهار طبیعت و عید نوروز را که امسال با شعبان المعظم ماه برکت، رحمت و مغفرت مصادف شده است به رهبر معظم انقلاب، ریاست محترم جمهوری اسلامی و مردم خونگرم، مقاوم، با اخلاص و ولایتمدار کرمانشاه شهید پرور و قهرمان و به ویژه به خانواده معظم و مکرم شهدا، جانبازان، آزادگان ‌و ایثارگران و همه عزیزانی که الان در کنار خانواده های خود نیستند و در عرصه خدمت، تولید، امنیت و سلامت و آرامش مردم در محل کار حضور دارند؛‌ تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای مردم عزیز کرمانشاه سرافراز عموم هموطنان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ حماسه ای دیگر با حضور مردم با بصیرت ایران اسلامی رقم خورد، آنان برای تحول، تحقق عدالت، رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حضوری باشکوه به دولت آیت الله رئیسی، دولت مردمی و خدمتگزار، رأی دادند و موجی از امید در دل مردم زنده شد.

برای رفع مشکلات مردم به کرمانشاه آمده‌ام

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: دولت در ابتدای راه برای مقابله با کرونا سرعت واکسیناسیون را با اتکا به توان داخلی افزایش داد تا جامعه به ایمنی جمعی برسد و کرونا خللی در کسب و کار و اقتصاد مردم ایجاد نکند که در نتیجه آن امسال یا کمرنگ شدن کرونا شاهد برگشت روحیه شادی و نشاط در جامعه، رونق کسب و کارها و حرکت به سمت بهبود وضعیت اقتصادی بودیم که برای این موضوع از تلاش های «آیت الله رییسی» و دولت تشکر می کنم.

امیری مقدم با اشاره به انتصاب خود در ماه های پایانی سال به سمت استانداری کرمانشاه افزود: به عنوان فردی بومی و با آگاهی از مشکلات مردم به ویژه در حوزه اقتصادی گام در مسیری گذاشته ایم که بتوانیم مشکلات مردمان این دیار را کمتر و عقب ماندگی‌های گذشته را جبران کنیم.

وی افزود: برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تحقق عدالت در جامعه که پیام مردم در انتخاب دولت بود؛ تلاش و کار شبانه روزی را در اولویت قرار داده‌ایم و بی شک در این مسیر نیازمند مشارکت مردم هستیم.

رفع بیکاری مطالبه اصلی مردم است

استاندار، کرمانشاه را بهشت فرصت های توسعه توصیف و عنوان کرد: امروز کرمانشاه تشنه خدمت و آماده حرکت در مسیر توسعه با حضور نیروهای کارآمد، انقلابی، دلسوز و دغده مند است و همه امکانات را برای احیا جایگاه کرمانشاه در کشور تجمیع خواهیم کرد.

امیری مقدم گفت: همانگونه که می دانید رفع مشکل بیکاری ۵۰ ساله کرمانشاه یکی از اصلی ترین مطالبات مردم است که با تسهیل سرمایه گذاری، جذب سرمایه گذاری خارجی، حمایت از تولید دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار محقق خواهد شد.

وی افزود: با جهت دهی به منابع بر اساس اسناد بالادستی و آمایش سرزمینی تلاش خواهیم کرد هر منطقه و هر شهرستان را بر اساس اولویت ها، استعدادها، ظرفیت ها و تخصص های شناسایی شده در مسیر رشد و توسعه قرار دهیم.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: توجه ویژه به عمران و آبادانی مناطق روستایی، تقویت بوم گردی، تکمیل طرح های زیرساختی در حوزه گاز، آب، برق و سایر ملزومات توسعه ای بی شک تأثیر قابل توجهی بر روند پیشرفت و اشتغالزایی و البته شکوفایی و آبادانی مناطق کم برخوردار و رونق معیشت مرزنشینان و روستاییان و عشایر غیور خواهد داشت.

امیری مقدم گفت‌: در مسیر تحول اقتصادی باید در زمینه تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی تاکید بسیار و نیروی انسانی مورد نیاز طرح های عمرانی و اقتصادی از داخل استان تامین شود.

وی با اشاره به تصیف رهبری از کرمانشاه به عنوان «سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی» افزود: توسعه استان با تکمیل زنجیره های ارزش اقتصادی، رونق مرزها و بازارچه ها، ایجاد شبکه لجستیکی پیشرفته، بهبود شاخص های حوزه اجتماعی و فرهنگی شتاب خواهد گرفت.

آمادگی استان برای صادرات محصولات دانش بنیان

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه این استان آمادگی رونق کالاهای صادارت محور دانش بنیان را دارد، گفت: با حمایت دولت مردمی و به پاس وفاداری، استقامت، ایستادگی و مجاهدت مردم مومن و قدرشناس این دیار می توانیم چشم اندازی مطلوب برای بهبود شاخص های توسعه در استان ترسیم کنیم.

امیری مقدم از گردشگری به عنوان یکی ظرفیت های کرمانشاه نام برد و اظهارداشت: استان زرخیر کرمانشاه امسال افتخار میزبانی دلدادگان حسینی و عاشقان اهل بیت را در دروازه عتبات عالیات خواهیم داشت؛ بر این اساس تکمیل زیرساخت های مرزها را با جدیت پیگیری می کنیم.

وی ادامه داد: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله تولید و حمایت ویژه از کسب و کاری های دانش محور با رویکرد حل مشکلات اقتصادی که امسال نیز در شعال سال به عنوان راهبردی اساسی و مهم بیان شد و نشان می دهد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است؛ برای تحقق تولید، دانش بینان و اشتغال آفرین از همه ظرفیت و امکانات موجود برای برون رفت از مشکلات، بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری استفاده می کنیم.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسیار ضرورت دارد و با تسریع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه می توانیم ضمن اشتغالزایی شاهد افزایش روحیه خودباوری و خوداتکایی در جامعه باشیم.

امیری مقدم گفت: توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه استان ضروری است؛ همه وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ با امید و انگیزه ای بیشتر خدمتگزاری خالصانه را به مردم ادامه خواهیم داد و باور داریم مردم این سرزمین لایق بهترین‌ها هستند؛ ما باید تلاشی دوچندان داشته باشیم تا آرامش و شادی سهم زندگی عزیزانمان باشد.

بیشتر بخوانید:
تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری کرمانشاه امضا شد
دلالیسم تولید را در کشور دچار مشکل کرده است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.