توسعه بازار کسب و کارهای خلاق منجر به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود
04 فروردین 1401 - 10:41
بازدید 90
8
استاندار کرمانشاه: استاندار کرمانشاه زمینه‌سازی برای شکوفایی ایده‌های خلاقانه را با رویکرد خلق نوآوری فناورانه و تجاری سازی ایده‌ها را گامی موثر در نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد دانش بنیان ارزیابی کرد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: بهمن امیری مقدم چهارشنبه شب در بازدید سرزده از مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه، گفت: ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان در مراکز نوآوری و بسترسازی مناسب برای توسعه بازار شرکت ها در پارک علم و فناوری می‌تواند سبب توسعه اقتصاد دانش بنیان شود.

وی افزود: توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری امسال باید در اولویت برنامه ها قرار گیرد و با حمایت و هدایت شرکت ها و کسب و کارهای نوپا باید مسیر تجاری سازی ایده ها و ورود محصولات به بازار تسهیل شود و یقیناً با بهره مندی بخش تولید و خدمات از دانش نوین برپایه های فناوری، شاهد سبب کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و اشتغالزایی پایدار و موثر در استان خواهیم بود.

پارک علم و فناوری در تحقق شعار سال نقش آفرینی کند

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با حمایت از کسب و کارهای کوچک و بزرگ از ایده تا اجرا و اقدام موثر نهادهای تسهیل گر با هدف توسعه اقتصاد دانش بنیان باید انجام شود و پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه باید نقش آفرینی فعالانه در این عرصه داشته باشد.

امیری مقدم، هموار نمودن مسیر توسعه فناوری و نوآوری در استان و فراهم نمودن بستر اقتصاد دانش بنیان را با حمایت مادی و معنوی از نخبگان و ایده های خلاقانه و نوآورانه خواستار شد و اظهار داشت: صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت های فعال که بر پایه دانش و پژوهش فعالیت می کنند و صاحبان ایده، کارآفرینان و متقاضیان دارای طرح های نوآور مبتنی بر فناوری های جدید می تواند حمایت کند.

مقام ارشد استان تحول اقتصادی استان را منوط به حمایت از کسب و کارهای جدید و خلاق دانست و گفت: برای توسعه فرهنگ کارآفرینی به صورت ویژه از طرح های فناور و تحول آفرین حمایت خواهیم کرد.

امیری مقدم خاطر نشان کرد: شعار تولید عمدتاً در چند سال گذشته محور امور قرار گرفته است و تأکید و توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقوله تولید و حمایت ویژه از کسب و کاری های دانش محور با رویکرد حل مشکلات اقتصادی که امسال نیز در شعال سال به عنوان راهبردی اساسی و مهم بیان گشت، نشان می دهد تولید کلید حل مشکلات اقتصادی است و بر اساس فرمایش معظم له در پیام نوروزی برای تحقق تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین از همه ظرفیت و امکانات موجود استفاده و بی شک راهبرد شعار سال، راهبردی اساسی برای برون رفت از مشکلات و بهبود وضعیت اقتصادی، معیشت و کاهش نرخ بیکاری در استان است.

کسب و کارهای دانش بنیان به صورت ویژه حمایت شوند

استاندار کرمانشاه حمایت پارک علم و فناوری از کسب و کارهای نوپا و دانش بنیان برای رشد و ورود به بازار بسیار ضروری دانست و گفت: پارک باید با تسریع در روند اجرایی کردن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه ضمن ایجاد اشتغالزایی به افزایش روحیه امید در نخبگان کمک کند.

وی توجه ویژه به شرکت های دانش بنیان و نوآور را در مسیر توسعه و پیشرفت استان لازم و ضروری است و همگی وظیفه داریم از ایده های خلاقانه و مبتکرانه حمایت کنیم زیرا این مهم علاوه بر اشتغالزایی، افزایش تولید و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

امیری مقدم از اقتصاد دانش بنیان به عنوان پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و اظهار کرد: بی شک با افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، به کارگیری دانش در تولید و خدمات، تقویت ارتباط دانش، صنعت و جامعه می توان در مسیر تحقق تولید اشتغال آفرین و دانش بنیان را بر اساس ایجاد پایه های استوار محکم گام برداشت و شاهد رشد، رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، افزایش رفاه و اعتماد عمومی بود.

نماینده عالی دولت در استان به سخنان ریاست جمهوری اسلامی در خصوص ارزیابی دستگاه های اجرایی درسال ۱۴۰۱ با محوریت تلاش برای تحقق شعار سال اشاره کرد و گفت: بر این اساس انجام و پیشبرد امور بر اساس الگوهای دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال، شاخص‌های اصلی ارزیابی دستگاه‌ها در سال پیش‌رو خواهد بود و در این زمینه همه دستگاه‌ها مسئولیت جدی برای اشتغال‌آفرینی دارند.

مجتمع نوآوری جهاد دانشگاهی با وسعت ۶ هزار متر مربع در ۲ فاز ایجاد شده که فاز اول آن به بهره برداری رسیده است. این مجتمع محل استقرار سوله کارگاهی ۲۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور در حوزه های زیستی و گیاهان دارویی، صنایع شمیایی، کشاورزی و غذایی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

بیشتر بخوانید:
تفاهم‌نامه ایجاد کارخانه نوآوری کرمانشاه امضا شد
حمایت از ایده‌های نوآورانه در اولویت است

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.