کمیته اقتصاد دانش‌بنیان در کرمانشاه تشکیل می‌شود
15 فروردین 1401 - 12:11
بازدید 142
4
معاون استاندار: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: کمیته اقتصاد دانش‌بنیان با مجوز شورای توسعه و برنامه‌ریزی و با رویکرد حمایت و هدایت ایده‌های خلاقانه برای گسترش کسب و کارهای دانش محور در استان راه‌اندازی می‌شود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: «بهزاد باباخانی» روز دوشنبه  از پیگیری موضوعات مربوط به مقوله دانش بنیان در این کمیته خبر داد و اظهار داشت: ایجاد اشتغالزایی پایدار با افزایش واقعی شرکت های دانش بنیان را با تأکید استاندار کرمانشاه در اولویت قرار داده‌ایم.

وی افزود: بکارگیری دانش و فناوری روز در تولید کالا و خدمات با اتکا به توان داخلی و خودباوری ضمن کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری سبب رشد اقتصادی و ایجاد امید می شود و بر همین اساس می توان راهبرد اقتصاد دانش بنیان را پایه و اساس تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه درادامه تصریح کرد: بخش های دولتی و خصوصی به صورت منظم و با رویکرد تسهیل گری و شتاب بخشی به رشد کسب و کارهای دانش محور؛ موضوعات تخصصی مربوط به اقتصاد دانش بنیان را در این کمیته پیگیری خواهند کرد.

باباخانی به تاکیدات استاندار کرمانشاه برای اخذ مجوز شورای برنامه ریزی استان و راه اندازی کمیته اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: یکی از راه های نجات اقتصاد در کنار دانش‌بنیان بودن، اشتغال آفرینی است که لازمه آن تدوین یک سند اکوسیستم کارافرینی است.

کمک به رفع موانع تولید در اولویت است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: در سال جدید با توجه به ترسیم راه و اعلام شعار سال از سوی مقام معظم رهبری همه باید به رفع موانع تولید در استان کمک کنیم و این مهم را جزء راهبردهای اساسی در برنامه های کاری خود بدانیم.

باباخانی تصریح کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب در دهه گذشته بر موضوع اقتصاد همواره هوشمندانه بوده و همچنین طی هفت سال گذشته به موضوع تولید توجه ویژه داشته اند با درایت این هدفگذاری انجام شده و بر این اساس ما مدیران موظف به پیگیری رفع موانع تولید و اشتغال و اجرای برنامه های دقیق و راهبردی هستیم.

وی بیان داشت: اگر بخواهیم که خودکفا باشیم، تحریم های ظالمانه دشمنان را بی اثر کنیم و همچنین تورم را کاهش دهیم مسیری جز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به تولید نداریم و توجه به این موضوعات منجر به بهبود وضعیت معشیت مردم خواهد شد؛ لذا باید با جدیت و در میدان عمل، اجرا کننده فرامین مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد و تولید باشیم.

باباخانی همچنین توجه ویژه به افزایش شرکت های دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توجه به توسعه شرکت های دانش بنیان وظیفه ما حرکت در این مسیر است که باید توسعه شرکت های دانش بنیان جزء اولویت های کاری کانون های اقتصادی در استان باشد و باید طوری تلاش شود که ظرفیت این شرکت ها به ۲ برابر افزایش پیدا کند.

ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در اولویت استان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ادامه داد: استاندار کرمانشاه همواره از مدیران استان خواسته اند که نهایت تلاش خود را برای حرکت در مسیر توسعه اقتصاد و دانش بنیان با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بکار بگیرند لذا به همین منظور برای تحقق شعار سال کمیته اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل خواهد شد که در آن تمام بخش های خصوصی و دولتی به صورت منظم و تخصصی موضوعات مربوط به دانش بنیان را پیگیری خواهند کرد.

وی اظهار داشت: همچنین خود را موظف به تلاش ویژه برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری جوانان پیرو تاکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری می دانیم و در این زمینه نیز برنامه های راهبردی و تخصصی اجرا خواهد شد.

باباخانی با اشاره به عملکرد و فعالیت مطلوب ستاد تسهیل استان در سال گذشته گفت: طبق بررسی های بعمل آمده ستاد تسهیل استان در سال گذشته جزء فعال ترین ستاد تسهیل استان ها بوده اما نباید به این ارزیابی راضی باشیم و باید با تلاش بیشتر زمینه های توسعه اقتصادی استان را در بخش های مختلف فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: باید در جلسات ستاد تسهیل استان تلاش کنیم که درصد مصوبات اجرا شده افزایش پیدا کند و همچنین بررسی شود که اگر مشکل طرحی حل نشده راهکارها و علت آن مشخص شود و بررسی های لازم برای فعال شدن این طرح هم انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادای استانداری همچنین خواستار تشکیل بانک اطلاعاتی برای بررسی دقیق و مستمر مصوبات ستاد تسهیل استان شد و فعالیت عمده و مهم این ستاد را سیاست گذاری و تدوین برنامه های راهبردی و مهم برای رفع موانع تولید و کمک به رونق اقتصادی استان برشمرد.

باباخانی با بیان اینکه در سال جاری قطع ارائه خدمات مانند آب، برق و گاز به واحدهای تولیدی و همچنین تملک واحدهای تولیدی استان بدون مجوز ستاد تسهیل ممنوع است، از شرکت شهرک های صنعتی استان خواست که برای رفع موانع تولید مشکلات این واحدها را ویژه احصا کنند.

اکنون هزار و ۲۷ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳۸ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال در استان کرمانشاه وجود دارد که ۳۰ هزار و ۲۸۴ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:
طرح‌های پژوهشی دانش‌بنیان در کرمانشاه حمایت ویژه می‌شود
توسعه بازار کسب و کارهای خلاق منجر به تقویت اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.