اجتماعی
| 2 سال قبل

همه برای شهر یکی برای همه

به گزارش گفتمان: پس از کشمکشها و کش و قوس‌های فراوان و پس از یک دوره نسبتا طولانی بلاخره شهردار آبدانان انتخاب و روز چهارشنبه هفته جاری رسماً معارفه و آغاز به کار کرد.

انتخابی پرسروصدا و طولانی که منتقدان و مخالفانی را به همراه داشت؛

 این پروسه ی طولانی باعث ابتر ماندن بسیاری امور، تلنبار شدن انبوهی از مشکلات و  از دست رفتن بسیاری فرصتها را در پی داشت.

هر چند باید اشاره کرد سرپرست محترم و دیگر عوامل شهرداری و شورای شهر از هیچ تلاش و کوششی در جهت به سرانجام رساندن کارها دریغ نورزیدند ولیکن نداشتن اختیار کافی و چشم انداز بلندمدت مانع ای بود تا نتوانند برنامه های مد نظر خود را عملیاتی نمایند.

تا شهر این موجود زنده در خلا نداشتن مسئول ثابت دچار گرفتاریهای متعدد و مشکلات عدیده ای شود که در طول تاریخ کم سابقه بوده و غلبه بر آنها کاری سخت و توانی مضاعف و چند جانبه می خواهد .

اکنون با انتخاب شهرداری جوان، با انگیزه و پرانرژی می شود با تکیه بر ایده های نو خونی تازه در رگهای شهر جاری و آن را که از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست خارج و به روال عادی برگردد.

ولیکن لازمه این موفقیت بزرگ این است که او برای همه و همه برای به سرانجام رساندن این کار سخت اما ممکن سهیم و از خود گذشتگی داشته باشیم.

و اما مخالفان نباید با این توجیه که چون شهردار باب میل آنها نبوده همچنان بر مخالفتها امتنان ورزیده و یا خدای ناکرده با سنگ اندازی و کارشکنی با هدف ناکارآمد جلوه دادن وی و یا به قصد ضربه زدن به شخص ماهیت شهر را نادیده گرفته و ضربه ای مهلک بر پیکره ی نحیف آن وارد کنند که در حقیقت با این کار خود به ناخواسته کمر همت به نابودی شهری که مسکن و مأوای آحاد است بسته و با کینه توزی آن را در ورطه ی نابودی قرار خواهند داد.

از آنجا که تخریب به راحتی و آنی و ساختن  منوط به وجود همه عوامل و زمان بر می باشد بنابراین همه با هم از هر صنف و شخص و گروهی برای آبادانی و اعتلای شهر نه ارتقا شخص تلاشی همگانی لازم است تا شهری زیبا و در خور شأن مردمان این دیار ساخته شود.

بیشتر بخوانید:
انتخاب شهردار آبدانان به کجا رسید؟
بدهی ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری آبدانان به طلبکارها