طرح نهضت ملی مسکن با معماری ایرانی-اسلامی اجرا شود
02 اردیبهشت 1401 - 10:24
بازدید 229
5
استاندار همدان: استاندار همدان گفت: طرح نهضت ملی مسکن باید با معماری ایرانی-اسلامی ساخته شود به گونه ای که این واحدهای مسکونی به عنوان بافت جدیدی از پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، نمودی از فرهنگ دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان را داشته باشد.
پ
پ

به گزارش گفتمان: علیرضا قاسمی فرزاد روز پنج‌شنبه در جلسه هماهنگی، برنامه ریزی و طرح مباحث و موارد مرتبط با مجموعه وزارت راه و شهرسازی استان همدان افزود: در طرح نهضت ملی مسکن فقط ساخت خوابگاه و واحد مسکونی مدنظر نباشد، بلکه در اجرای این طرح کرامت انسانی نسبت به مسائل اقتصاد محور، اولویت داشته باشد.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز در حوزه مسکن ملی باید با نگاهی صد ساله اجرا شود و برای احداث خیابان‌ها، کوچه‌ها، فضای سبز و دیگر موارد شهرسازی برنامه ریزی شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نما، نقشه و معماری ساختمان های مسکونی متناسب با نگاه اسلامی و ایرانی طراحی شود، ادامه داد: باید مجموعه ای ساخته شود که مردم اشتیاق داشته باشند در آن سکونت کنند به طوری که این واحدها متناسب با رویکرد روایات انبیاء الهی و معصومین(ع)، قرآن کریم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای حفظ کرامت، رشد و تعالی انسان ساخته شود.

وی تاکید کرد: در مناطق اجرای طرح نهضت ملی مسکن می توان بخشی از واحدها را برای پزشکان، اساتید دانشگاه و فرهیختگان استان در نظر گرفت تا کرامت انسانی حفط شود و مردم با علاقه در این واحدها سکونت کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه با پیشنهاد و موافقت وزیر کشور، حسن رضانیا به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان معرفی شد، افزود: در زمینه رشد و توسعه، شاخص‌ها و آمارهای استان باید واقعی‌سازی شوند.

وی تاکید کرد: نرخ جمعیت، آمار اشتغال و دیگر شاخص‌های استان واقعی نبوده و باید در راستای واقعی سازی آمار اقدام جدی صورت گیرد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: در زمینه مسکن توجه جدی به شعار سال مبنی بر تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین شود.

وی با اشاره به اینکه سهم استان در طرح نهضت ملی مسکن ۱۰۰ هزار واحد مسکونی است که در این راستا برای استان یک هزار و ۱۰۰ هکتار زمین تأمین شده است، خاطرنشان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن، توجه به زیر ساخت‌ها به ویژه آب بسیار مهم است.

استاندار همدان با بیان اینکه انتظارات دولت و توقعات مردم در سایه همراهی و همدلی باید انجام شود، اظهار داشت: با تمام توان کارهای استان را پیش خواهیم برد و مدیران کل نیز با اهداف و برنامه دولت و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پای کار بایستند.

وی با اشاره به اینکه سایه نشینی و نشستن پشت میز توسط مدیران منفعتی برای استان ندارد، تاکید کرد: مدیران باید در این دولت به صورت جهادی در اقدام و عمل حضور پیدا کرده و مشی آن‌ها انقلابی باشد.

وی ادامه داد: تعارف نداریم، با مدیرانی که از برنامه‌های در نظر گرفته شده عقب بمانند، قطع همکاری خواهد شد.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد:  نگاه‌ها در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی استان، باید آینده‌نگر، انسان محور و در راستای حفظ کرامت انسانی باشد.

وی بابیان اینکه امیدواریم ایستگاه راه‌آهن شهرستان فامنین، در دهه فجر افتتاح شود، افزود:  احداث بزرگ‌راه همدان به غار علیصدر پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:
معاون استاندار همدان: مشکلی برای تامین زمین طرح مسکن ملی وجود ندارد
روژه ۱۰۴ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در همدان آغاز شد

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.