توسعه راه‌های ارتباطی مهم‌ترین خواسته شهروندان چهارمحال و بختیاری است
11 اردیبهشت 1401 - 0:44
بازدید 128
3
رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تلاش برای خروج این استان از بن‌بست گفت: توسعه راه‌های ارتباطی و تکمیل جاده‌های مواصلاتی از مهمترین خواسته‌های شهروندان شهرها و روستاهای استان به‌شمار می‌رود.
پ
پ

به گزارش گفتمان: سیاوش سلیمانی دشتکی روز شنبه به‌ مناسبت ۹ اردیبهشت‌ماه روز ملی شوراهای اسلامی در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: مردم مناطق مختلف شهری و روستایی از اعضای شوراهای اسلامی درخواست‌های فراوانی برای تسریع در روند طرح‌های نیمه‌تمام استان به‌خصوص تکمیل جاده‌های شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان، شهرکرد – شلمزار – ناغان – اردل – خوزستان، شهرکرد – فارسان – بازُفت – خوزستان، تعریض جاده سامان – نجف‌آباد و تونل‌های واقع در مسیرهای سخت‌گذر مانند گورمیزه اردل و گردنه‌های چری و هونی کوهرنگ دارند.

وی با اشاره به نقش نظارتی شوراهای اسلامی افزود: مردم استان هم‌اینک با مشکلاتی در بخش‌های اشتغال و اقتصاد مواجه هستند و برای رفع این مشکلات و تسریع در روند توسعه استان به تامین آب پایدار در حوزه‌های آشامیدنی، کشاورزی و صنعت، توسعه بخش کشاورزی به‌عنوان موتور محرک بخش اقتصاد و تضمین‌کننده امنیت غذایی مردم و تجهیز زمین‌های کشاورزی به شبکه آبیاری نوین نیاز است.

سلیمانی توسعه زیرساخت‌های گردشگری با هدف جذب سرمایه‌گذاران به‌منظور افزایش اشتغال، پایین آمدن نرخ بیکاری و رونق اقتصادی را از مهمترین راهکارهای کاهش مشکلات چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه مشاغل خانگی و روستایی، ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تامین امنیت سرمایه‌گذاری برای تسریع در روند توسعه استان ضروری است.

وی یادآور شد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب در تمامی شهرهای استان جزو مطالبه‌های اصلی و اولویت‌دار مردم از اعضای شوراهای اسلامی به‌شمار می‌رود.

رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۴۳ شهر در استان اظهار داشت: از این تعداد هشت شهرداری با سرپرست اداره می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون یک‌هزار و ۹۳۴ نفر در شوراهای اسلامی شهر و روستای استان عضویت دارند که از این تعداد ۲۱۹ نفر در شهرها و یک‌هزار و ۷۱۵ نفر در روستاها هستند.

سلیمانی به وجود ۹۷۰ روستا در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۱۸۰ روستا خالی از سکنه است و از ۷۹۰ روستای دیگر استان ۵۴۰ روستا شورای اسلامی دارد.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را به‌عنوان پارلمان‌های محلی دانست و افزود: دولت و مجلس با فراهم کردن زمینه اصلاح قانون شوراهای اسلامی وضعیت این نهاد مدنی را به جایگاه واقعی خود برسانند.

رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تیم‌های فوتسال شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان برای نخستین بار در کشور تشکیل شده است و به‌زودی وارد مسابقه و رقابت با یکدیگرمی‌شوند.

غلامرضا چهلگِردی سامانی به ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری برای توسعه بخش گردشگری اشاره و تاکید کرد: برورکراسی اداری و طولانی بودن روند صدور مجوزهای قانونی باعث فرار سرمایه‌گذاران از این استان می‌شود.

وی تسهیل در روند سپری شدن مراحل قانونی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با هدف تسریع در جذب سرمایه‌گذاران را ضروری دانست و افزود: تلاش برای رفع مشکلات مرتبط با آب استان در حوزه‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به‌عنوان خواسته شهروندان مختلف در دستور کار شورای اسلامی استان قرار دارد.

چهلگردی به معطل ماندن صدور پروانه بهره‌برداری ۳۳ طرح دارای مجوز قانونی در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی در شهرستان سامان اشاره و تصریح کرد: با تسریع در روند صدور پروانه بهره‌برداری آب این طرح‌ها، حداقل برای ۲۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌شود.

۹ اردی‌بهشت‌ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به‌نام “روز ملی شوراهای اسلامی” نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید:
راه‌آهن چهارمحال و بختیاری از ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار شد
دو برابر شدن بودجه عمرانی چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۰

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.