۲۰ متخلف در عرصه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج دستگیر شدند
26 اردیبهشت 1401 - 11:40
بازدید 96
5
رییس کل دادگستری کردستان گفت: ۲۰ متخلف در عرصه ساخت و ساز غیر مجاز در سنندج دستگیر شدند که ۱۰ نفر از این افراد کارکنان شهرداری سنندج و ۱۰ نفر نیز از دلالان ساخت و سازهای غیرمجاز بودند.
پ
پ

به گزارش گفتمان: حجت الاسلام سید حسین حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دستگیری‌ها با ورود جدی دادستانی مرکز استان رخ داد و در راستای تاکید همیشگی دستگاه قضایی استان بر احیاء حقوق عامه و صیانت از اراضی ملی و دولتی بود.

وی افزود: به دستور دادستانی به صورت مستقیم ۲۰ نفر از این افراد که بطور سازمان یافته مبادرت به تصرف اراضی ملی، دولتی و وقفی و به تبع آن تشکیل شبکه کلاهبرداری، رشاء و ارتشاء کرده بودند را در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: برای این افراد پرونده قضایی در دادگستری مرکز استان تشکیل شده است و همچنین یک نفر از این متهمین متواری است که بزودی دستگیر خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: این اقدام در راستای تاکیدات مکرر دستگاه قضایی استان بر برخورد جدی و قاطع با زمین خواری و سوء استفاده از بیت المال صورت گرفته است و پیش بینی این است که تعداد این افراد در آینده به حدود ۳۵ نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد : دادستانی مرکز استان کردستان حسب پیگیری های جدی صورت گرفته مشخصات افراد متخلف دیگری را نیز استخراج کرده و طی دستور قضایی به اداره کل اطلاعات اعلام کرده است و طی روزهای آینده نتیجه این اقدامات اعلام خواهد شد.

عالی ترین مقام قضایی استان با بیان اینکه برخورد با دست اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی، ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز از راهبردهای مهم دادگستری کردستان است، افزود: با افرادی که به صورت غیر قانونی و بدون هرگونه دلیل اثبات مالکیت، نسبت به تصرفات غیرمجاز اقدام کنند، برخورد و از تصرفات غیر قانونی آن‌ها جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:
گشت های نوروزی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تشدید شوند
هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در همدان متوقف می‌شود

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.